direct naar inhoud van 5.5.6 Verkeersstructuur De Zilk
Plan: Structuurvisie Noordwijkerhout
Status: vastgesteld
Plantype: structuurvisie
IMRO-idn: NL.IMRO.0576.SV200900001-0002
5.5.6 Verkeersstructuur De Zilk

De toekomstige verkeersstructuur in De Zilk wordt gekenmerkt door:

  • De kern De Zilk te handhaven als één verblijfsgebied;
  • De snelheid van de Zilkerduinweg blijft gehandhaafd op 30 km/uur (tussen de N442 en de Regenvlietweg). Belangrijke voorwaarde daarbij is deze weg ook als zodanig inrichten. Op dit moment is het profiel te breed waardoor er te hard gereden kan worden en de oversteekbaarheid slecht is. Het wegprofiel moet smaller gemaakt worden en op een aantal strategische plekken worden voorzien van verhoogde oversteekplaatsen;
  • Op de Regenvlietweg wordt eenrichtingsverkeer ingesteld om overlast van doorgaand (vracht)verkeer te verminderen en om meer ruimte te creëren voor het parkeren;
  • Op de N442 zal een duidelijke oversteekplaats worden gerealiseerd ter hoogte van de Zilkerbinnenweg. Het is wenselijk de bestaande oversteekplaats te verhogen.

De mogelijkheid van het realiseren van een nieuwe toerit op de N206 vanaf De Zilk in noordelijke richting (Vogelenzang e.v.) zal worden onderzocht. Door het realiseren van een nieuwe toerit is het mogelijk het doorgaand (vracht)verkeer via deze route te laten rijden in plaats van de 'sluiproute' via de Zilkerduinweg of de Regenvlietweg.