direct naar inhoud van Artikel 34 Algemene aanduidingsregels
Plan: Westpolder/Bolwerk 2012
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.1621.BP0104-VAST

Artikel 34 Algemene aanduidingsregels

34.1 Geluidzone - weg
34.1.1 Algemeen

Ter plaatse van de aanduiding 'geluidzone - weg' mogen geen nieuwe geluidgevoelige objecten worden gerealiseerd. Vervanging van bestaande geluidgevoelige objecten is slechts toegestaan indien wordt voldaan aan de bepalingen van de Wet geluidhinder.

34.1.2 Afwijken

Het bevoegd gezag kan afwijken van het bepaalde in lid 34.1.1, indien:

  • a. uit akoestisch onderzoek blijkt dat - bijvoorbeeld ten gevolge van geluidswerende of afschermende bebouwing en voorzieningen - het geluidsniveau op geluidsgevoelige objecten beneden de gestelde grenswaarden van de Wet geluidhinder blijft;
  • b. voor zover hogere grenswaarden zijn vastgesteld bij de vaststelling van dit bestemmingsplan, de geluidsbelasting niet meer bedraagt dan bij dit besluit is vastgesteld en wordt voldaan aan de in het besluit hogere grenswaarden opgenomen voorwaarden.
34.2 Vrijwaringszone - luchtvaartvoorziening
34.2.1 Vrijwaringszone - luchtvaartvoorziening

Onverminderd het bepaalde in hoofdstuk 2 is het niet toegestaan binnen de (gebieds)aanduiding:

  • a. 'vrijwaringszone - luchtvaartvoorziening 10 m NAP en 20 m NAP' bouwwerken op te richten waarvan blijkt dat het bouwwerk hoger is dan de door middel van het toetsingsvlak aangeduide oplopende bouwhoogte, zijnde de denkbeeldige rechte lijn tussen de hoogtes van het toetsingsvlak;
  • b. 'vrijwaringszone - luchtvaartvoorziening 20 mtr NAP en 30 mtr NAP' bouwwerken op te richten waarvan blijkt dat het bouwwerk hoger is dan de door middel van het toetsingsvlak aangeduide oplopende bouwhoogte, zijnde de denkbeeldige rechte lijn tussen de hoogtes van het toetsingsvlak;
  • c. 'vrijwaringszone - luchtvaartvoorziening 30 mtr NAP en 40 mtr NAP' bouwwerken op te richten waarvan blijkt dat het bouwwerk hoger is dan de door middel van het toetsingsvlak aangeduide oplopende bouwhoogte, zijnde de denkbeeldige rechte lijn tussen de hoogtes van het toetsingsvlak;
  • d. 'vrijwaringszone - luchtvaartvoorziening 40 mtr NAP en 50 mtr NAP' bouwwerken op te richten waarvan blijkt dat het bouwwerk hoger is dan de door middel van het toetsingsvlak aangeduide oplopende bouwhoogte, zijnde de denkbeeldige rechte lijn tussen de hoogtes van het toetsingsvlak;

waarbij de toetshoogtes per meter - zoals aangegeven op de kaart 'Toetsingsvlakken Luchtverkeersleiding Nederland', opgenomen als bijlage 3 bij deze regels - in acht dienen te worden genomen.

34.2.2 Afwijkingsbevoegdheid vrijwaringszones

Het bevoegd gezag kan met een omgevingsvergunning afwijken van het bepaalde in lid 34.2.1 voor het bouwen tot een grotere bouwhoogte, een en ander met inachtneming van het bepaalde in hoofdstuk 2, op voorwaarde, dat daardoor geen verstoring optreedt van de goede werking van de Communicatie-, Navigatie- en Surveillance infrastructuur (CNS). Alvorens toepassing te geven aan deze bepaling wint het bevoegd gezag advies in bij de Luchtverkeersleiding Nederland of diens rechtsopvolger.