Plan: | Woning Noorderweg 119 A |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0880.BP2010005002-0401 |
Ontsluiting autoverkeer, langzaam verkeer en openbaar vervoer
De ontwikkelingslocatie wordt ontsloten vanaf de Noorderweg. In westelijke richting wordt via de Oosterdwarsweg aangesloten op de A7. De Noorderweg is gecategoriseerd als erftoegangsweg buiten de bebouwde kom met een maximumsnelheid van 60 km/h. Langs de Noorderweg zijn fietssuggestiestroken gelegen. Omdat de Noorderweg een erftoegangsweg met een maximumsnelheid van 60 km/h is, is dit conform Duurzaam Veilig. De dichtstbijzijnde bushalte is gesitueerd op circa 1.200 m van de ontwikkeling langs het Jisperdijkje. De busdienst verbindt Wormerveer met Purmerend met een frequentie van een keer per uur. In Wormerveer kan worden overgestapt op het landelijke spoornetwerk.
Parkeren
Het parkeren zal plaatsvinden op eigen erf.
Verkeersgeneratie
De bouw van de nieuwe woning en de schuur zullen niet leiden tot noemenswaardige extra verkeersbewegingen.
Verkeersgegevens
De verkeersgegevens die ten grondslag liggen aan het onderzoek met betrekking tot wegverkeerslawaai zijn opgenomen in tabel 5.1. De verkeersintensiteiten van de verschillende wegen zijn verstrekt door de gemeente Wormerland. Voor deze verkeersgegevens is uitgegaan van het prognosejaar 2015, zoals die zijn vastgelegd in de ruimtelijke onderbouwing1 voor de uitbreiding van Beets B.V. Op basis van een autonome groei van 1,5% zijn de intensiteiten voor de jaren 2009, 2010 en 2020 berekend.
Tabel 5.1 Verkeersintensiteiten in mvt/etmaal (afgerond op 50-tallen)
locatie | 2009 | 2010 | 2020 |
Noorderweg | 1.250 | 1.250 | 1450 |
Oosterdwarsweg | 2.150 | 2.150 | 2500 |
Conclusie
De ontsluiting van de ontwikkelingslocatie op het gebied van autoverkeer en langzaam verkeer is goed. Ook de verkeersveiligheid rond de locatie is voldoende gewaarborgd. Gelet op de lange loopafstand naar de locatie, is de ontsluiting per openbaar vervoer redelijk te noemen. Het extra verkeer ten gevolge van de ontwikkeling is te verwaarlozen. Het aspect verkeer staat de uitvoering van dit plan dan ook niet in de weg.