direct naar inhoud van 3.6 Verkeer en parkeren
Plan: Reconstructie Orpheuslaan
Status: onherroepelijk
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0772.80099-0501

3.6 Verkeer en parkeren

3.6.1 Autoverkeer

De Orpheuslaan maakt deel uit van het "secundaire" autonetwerk van Eindhoven. De route Van Oldebarnenvelt - Orpheuslaan wordt regelmatig gebruikt als sluiproute tussen de Eisenhowerlaan en John F. Kennedylaan en vice versa. De verkeersstromen tussen die wegen zijn in een studie in beeld gebracht. Verder is de kruising Orpheuslaan en John F. Kennedylaan een zogenaamde "blackspot". Deze kruising zal door de uitvoering van dit project verbeterd worden.

3.6.2 Fietsverkeer

Een gedeelte van de Orpheuslaan en de aansluitingen met de Agamemnonlaan en de Ds Theodor Fliednerstraat maken deel uit van het Eindhovense "sternet" fietsnetwerk. De Oprheuslaan zelf is onderdeel van een secundaire fietsroute.

3.6.3 Parkeren/parkeerbeleid

Het onderhavige project leidt niet tot wezenlijke veranderingen in de parkeersituatie. Voor de reconstructie was langsparkeren fysiek onmogelijk en gold voor het grootste gedeelte aan beide zijden van de weg een parkeerverbod. Na de reconstructie blijft dit onveranderd.

afbeelding "i_NL.IMRO.0772.80099-0501_0012.jpg"

Figuur: Situatie Orpheuslaan ter hoogte van de Creonlaan

afbeelding "i_NL.IMRO.0772.80099-0501_0013.jpg"

Figuur: Orpheuslaan ter hoogte van Achilleslaan