Burgemeester en Wethouders kunnen overeenkomstig het bepaalde in artikel 11 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening het plan wijzigen ten aanzien van het gehele plangebied, voor een verschuiving van de bestemmingsgrenzen en de aanduidingen, indien en voor zover:
- de verschuiving noodzakelijk is voor:
- een goede realisatie van het plan;
- een aanpassing aan de nader ingemeten situatie;
- een aanpassing voor een alsnog te handhaven bestaande situatie;
- als gevolg van afwijkingen of onnauwkeurigheden in de kaart;
- de structurele opzet van het plan niet wordt aangetast;
- de oppervlakte van de betrokken bestemmingen met niet meer dan 10% wordt gewijzigd;
- de verschuiving niet meer bedraagt dan 20 m.
De in lid 36.1 bedoelde wijzigingsbevoegdheid wordt slechts toegepast indien hierdoor:
het gestelde in de eventuele overige voor de gronden opgenomen (dubbel)bestemmingen en aanduidingen eveneens in acht worden genomen;
- de functies en waarden die in het plan aan de desbetreffende en aan de omliggende gronden zijn toegekend, of de mogelijkheid tot het herstel of de ontwikkeling van deze waarden, niet blijvend onevenredig worden geschaad.
Burgemeester en Wethouders kunnen overeenkomstig het bepaalde in artikel 11 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening het plan wijzigen voor het vestigen van een seksinrichting of escortbedrijf binnen de bestemming Gemengd onder de voorwaarden, dat:
- de vestiging past binnen het maximumstelsel, zoals dat geldt op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening voor de gemeente Nijmegen;
- primair wordt aangesloten bij het huidige en toekomstige stedelijk hoofdwegennet;
- de activiteit, gelet op de aard en invloed ervan, niet leidt tot een onevenredige aantasting van het karakter van de omgeving. Bij de beoordeling van de aard en invloed op de omgeving worden de volgende aspecten mede in de beoordeling betrokken:
- de aanwezigheid van gevoelige functies in de omgeving, zoals religieuze functies (kerken, moskees e.d.), scholen (en andere door kinderen gebruikt gebouwen, zoals b.v. kinderopvang) e.d., met dien verstande dat:
- de in acht te nemen afstand tot dergelijke functies tenminste 50 meter dient te bedragen;
- rekening wordt gehouden met de aanlooproutes van de gevoelige functies;
- het voorkomen of beperken van overlast voor de omgeving;
- het voorkomen van nieuwe concentraties van seksinrichtingen en escortbedrijven door een afstand van tenminste 250 meter aan te houden tot een bestaand bedrijf in dezelfde straat of buurt;
- de aard van de activiteit, te weten een overwegende avond of nachtactiviteit;
- de sociale- en brandveiligheid;
- het voorkomen of beperken van een verkeersaantrekkende werking;
- de verkeersveiligheid, met name in relatie tot de ontsluiting van het erf;
- het voorkomen of beperken van een onevenredige parkeerdruk op de openbare ruimte, waarbij wordt uitgegaan van parkeren op eigen erf.
- de aanwezigheid van gevoelige functies in de omgeving, zoals religieuze functies (kerken, moskees e.d.), scholen (en andere door kinderen gebruikt gebouwen, zoals b.v. kinderopvang) e.d., met dien verstande dat:
- wat bouwen betreft moet worden aangesloten bij de voorschriften van de onderliggende bestemming, met dien verstande dat Burgemeester en Wethouders voorwaarden kunnen stellen aan de maximum oppervlakte van de activiteit.
Burgemeester en wethouders kunnen overeenkomstig het bepaalde in artikel 11 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening het plan wijzigen zodanig dat de Staat van bedrijfsactiviteiten (Bijlage 7) wordt gewijzigd als gevolg van technologische ontwikkelingen.