Plan: | Buitengebied Dorp Lent - 26 (Westelijke Parallelroute) |
---|---|
Status: | onherroepelijk |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0268.BP140W26-OH01 |
De verkeersprognoses (*) geven aan dat er op werkdagen dagelijks in 2020 ongeveer 9.000 motorvoertuigen over deze weg zullen rijden. Op het wegvak tussen de Griftdijk en de Graaf Alardsingel zal deze intensiteit hoger zijn: ca. 16.000 motorvoertuigen.
Voor gebiedsontsluitingswegen zijn dit normale intensiteiten. Bij intensiteiten boven de 15.000 motorvoertuigen moet kritisch gekeken worden of het aantal rijstroken, met name bij de kruispunten, voldoende is. Uit dynamische modelberekeningen blijkt dat deze intensiteiten op de desbetreffende kruispunten voldoende afgewikkeld kunnen worden.
(*) NB: De bovenstaande intensiteiten zijn afkomstig uit het verkeersmodel dat ten grondslag lag aan het raadsbesluit van mei 2007, om precies te zijn modelvariant 2020BWF. In die variant is geen rekening gehouden met aanleg van de Dorpensingel-oost. Uit een andere toenmalige modelvariant mét Dorpensingel-oost blijkt dat er op de Westelijke Parallelroute geen significante toename van intensiteit te verwachten is door de aanleg van de Dorpensingel-oost.