Plan: | Tunnel, Dikkensweg |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0189.BP2009000001-0002 |
Met de situering van de tunnel in het verlengde van de Dikkensweg is ook meteen het belangrijkste knelpunt voor het fietsverkeer opgelost. In figuur 2.6 zijn de wijzigingen voor het fietsverkeer weergegeven. Een van de belangrijkste wijzigingen is de verandering in de hoofdfietsroute van de noordelijke woonwijken naar het centrum.
De route loopt nu door de Stationsstraat. Deze route zal in de plansituatie via de Dikkensweg lopen. Vanuit de tunnel is een directe aansluiting op de perrons mogelijk voor voetgangers. Om de barrièrewerking van de hellingbanen zo veel mogelijk te beperken wordt voorgesteld om aan de noordzijde van het spoor een fietspad over de tunnelbak te situeren. Dit fietspad is in figuur 2.6 weergegeven. Een aandachtpunt voor deze fietsvoorziening is wel de sociale veiligheid. In de huidige situatie loopt het geprojecteerde fietspad langs de spoorlijn. In het Masterplan is dit gedeelte van het bedrijfsterrein aangewezen als gebied voor leisure-ontwikkelingen. Deze ontwikkeling is van belang om een sociaal veilige route te kunnen realiseren. Afhankelijk van deze ontwikkelingen kan worden overgegaan tot realisatie van deze route.
Figuur 2.6 Fietsverkeer in relatie met de realisatie van de tunnel