Plan: | Bestemmingsplan Boeldershoek 2009 |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0164.BP0012-0302 |
Regionaal Mobiliteitsplan Twente 2007-2011
In het regionale mobiliteitsplan voor Twente staat beschreven hoe Twente in de komende jaren wil werken aan een betere bereikbaarheid, veiligheid en leefbaarheid.
Het Regionaal Mobiliteitsplan Twente heeft de volgende doelen:
Regio Twente zet in op het optimaal benutten van de bestaande infrastructuur. Hierdoor wordt het ruimtebeslag beperkt en kan het groene karakter van de regio behouden blijven.
In het verkeers- en vervoersbeleid van de regio Twente hebben de A1 en de A35 een hoge prioriteit (nummer 1). De Diamantstraat heeft prioriteit nummer 4 en de Boekeloseweg heeft prioriteit nummer 5. De Laan Hart van Zuid behoort tot de opgave om bestaande infrastructuur optimaal te benutten. Het wordt tevens gekenmerkt als uitvoeringsactie voor wegverkeer.
Waterbeheerplan 2010 - 2015
Het waterschap Regge en Dinkel heeft het waterbeleid uitgewerkt in het waterbeheerplan. Daarnaast zijn de nota's 'aankoppelen / niet afkoppelen' en 'actualisatie rioleringsbeleid' opgesteld, die richtlijnen geven voor de omgang met water in bebouwd gebied.
Uitgangspunten van deze nota's zijn:
Dit leidt tot de volgende mogelijkheden voor stelsels op een industrieterrein:
Diverse aspecten van het waterbeleid zijn verder uitgediept in afzonderlijke beleidsnota's. Voor het ruimtelijk relevante aandachtsgebied vasthouden en bergen van water is de “Beleidsnota Retentie” opgesteld. De uitgangspunten en wensen voor de inrichting en het beheer van beken en overige waterlopen zijn verwoord in de “Stroomgebied Actie Plannen (STAP)”. Daarnaast is de Keur van het waterschap Regge en Dinkel een belangrijk kaderstellend instrument, waarmee in ruimtelijke plannen rekening moet worden gehouden.
Visie herinrichting Strootbeek
Het waterschap Regge en Dinkel heeft een visie opgesteld voor de herinrichting van de Strootbeek ten noorden van de Boeldershoek. In de visie moet het water beleefbaar worden, natuur en water moeten de ruimte krijgen, cultuurhistorische waarden en bijpassend grondgebruik dient gestimuleerd te worden en het gebied rondom de beek moet toegankelijk zijn voor fietsers en wandelaars.