Plan: | Recycling Westerveld Oeveraseweg |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.1701.0000BP000000000555-0004 |
De afronding van het bedrijventerrein en de verbreding van de activiteiten van Recycling Westerveld B.V. heeft een verkeersaantrekkende werking. Op basis van "CROW publicatie 256 Verkeersgeneratie woon- en werkgebieden (vuistregels en kengetallen gemotoriseerd verkeer)" en ervaringscijfers van Recycling Westerveld B.V. is de verkeersaantrekkende werking berekend. Uitgangspunt voor het nieuw uit te geven bedrijventerrein is dat er circa 1,5 ha netto uitgeefbaar bedrijventerrein bijkomt en dat het gaat om een gemengd bedrijventerrein. In onderstaande tabel is de verwachte toename van het aantal voertuigbewegingen van en naar het bedrijventerrein weergegeven op een gemiddelde werk- en weekdag.
Licht verkeer | middelzwaar verkeer | zwaar verkeer | |
werkdaggemiddelde | 255 | 27 | 99 |
weekdag gemiddelde | 191 | 20 | 74 |
De Oeveraseweg heeft voldoende capaciteit om deze extra verkeersbewegingen aan te kunnen. De verwachting is dat dit verkeer evenredig van en naar het zuidwesten (N371 richting Meppel), Noordoosten (N371 richting Assen) en het noordwesten (N353 richting Havelte). Deze omliggende wegen hebben voldoende capaciteit om de toename van het verkeer aan te kunnen. De huidige etmaalintensiteit op deze wegen bedraagt respectievelijk 7023, 4325 en 4400 voertuigbewegingen per etmaal. De toename van het aantal voertuigbewegingen per etmaal op deze wegen als gevolg van het plan bedraagt circa 2 %. Ook de nabijgelegen brugverbinding over de Drentse Hoofdvaart (Boschkampbrug) heeft voldoende capaciteit om deze extra verkeersbewegingen aan te kunnen.