Plan: | Teylingen, NS-station Sassenheim |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.1525.BP2009TEY01001-0402 |
De verkeersgegevens die ten grondslag liggen aan de onderzoeken met betrekking tot de verkeersafwikkeling en geluidshinder, zijn ontleend aan het rapport Verkeersveiligheid station Sassenheim. In deze rapportage worden de verkeersgegevens voor diverse wegen rondom het treinstation weergegeven. Tevens wordt op basis van de te verwachten reizigersaantallen en de modalsplit een inschatting gemaakt aangaande de vervoersstromen van en naar het treinstation. De verkeersgegevens zijn afkomstig uit het verkeersmodel 2005. De gehanteerde autonome groei bedraagt 1,5% per jaar. Er zijn geen relevante ontwikkelingen de komende periode gepland, waardoor aanleiding zou zijn om af te wijken van de autonome groei. Op basis van het verkeersveiligheidsrapport wordt gesteld dat:
Er wordt uitgegaan dat 90% van het verkeer via de Wasbeekerlaan wordt afgewikkeld. Hiervan zal 20% via de Jagtlustkade en 70% via de Hoofdstraat het gebied verlaten. Daarnaast wordt aangenomen dat 10% van het verkeer via de Wasbeeklaan ten zuiden van het spoor de locatie zal bereiken. In tabel 4.1 zijn de verkeersintensiteiten weergegeven.
Tabel 4.1 Verkeersintensiteiten (afgerond op 100-tallen)
wegdeel |
bron | 2005 | 2007 | 2008 | 2018 | ||
excl. | incl. | toename t.o.v. 2007 | |||||
Wasbeekerlaan | |||||||
ten zuiden van Jagtlustkade | verkeers- model |
2.100 | 2.200 | 2.200 | 2.500 | 3.200 | 46% |
ten noorden van Jagtlustkade | verkeers- model |
2.100 | 2.200 | 2.200 | 2.500 | 3.000 | 37% |
Wasbeeklaan | |||||||
ten zuiden van viaduct A44 | verkeers- model |
200 | 200 | 200 | 300 | 600* | 200% |
ten zuiden van spoortunnel tot Oosteinde | mechani- sche telling |
200 | 200 | 200 | 300 | 330** | 65% |
Hoofdstraat | |||||||
ten noorden van Wasbeekerlaan | verkeers- model |
10.300 | 10.600 | 10.700 | 12.500 | 12.600 | 19% |
ten zuiden van Wasbeekerlaan | verkeers- model |
10.000 | 10.300 | 10.500 | 12.200 | 12.500 | 22% |
Jagtlustkade | verkeers- model |
1.300 | 2.900 | 2.900 | 3.400 | 3.500 | 21% |
Oosteinde | verkeers- model |
5.800 | 6.000 | 6.100 | 7.100 | 7.300 | 22% |
* Uitgaande van de afsluiting van de spoortunnel.
** Afgerond op 10-tallen, om verschil inzichtelijk te maken.
Tabel 4.2 Voertuigverdeling
wegdeel |
voertuigverdeling | dag-, avond- en nachtverdeling | ||||
licht |
middel- zwaar |
zwaar | dag | avond | nacht | |
Wasbeekerlaan | ||||||
ten zuiden van Jagtlustkade | 78% | 13% | 90% | 7,0% |
2,6% |
0,7% |
ten noorden van Jagtlustkade | 78% | 13% | 90% | 7,0% |
2,6% |
0,7% |
Wasbeeklaan | ||||||
ten zuiden van viaduct A44 | 95% | 4% | 2% | 7,0% |
2,6% |
0,7% |
ten zuiden van spoortunnel tot Oosteinde | 95% | 4% | 2% | 7,0% |
2,6% |
0,7% |
Hoofdstraat | ||||||
ten noorden van Wasbeekerlaan | 89% | 7% | 4% | 7,0% |
2,6% |
0,7% |
ten zuiden van Wasbeekerlaan | 93% | 5% | 2% | 7,0% |
2,6% |
0,7% |
Jagtlustkade | 66% | 20% | 14% | 7,0% | 2,6% | 0,7% |
Oosteinde | 89% | 10% | 1% | 7,0% | 2,6% | 0,7% |