direct naar inhoud van Artikel 14 Algemene aanduidingsregels
Plan: Bedrijventerrein GDC-Noord 2009
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0772.80040-0303

Artikel 14 Algemene aanduidingsregels

14.1 Luchtvaartverkeerzone - ke contour

Voor de gronden welke volgens de verbeelding zijn gelegen tussen de 35 Ke contour en de vliegbasis gelden de onderstaande bepalingen.

  • a. Het is niet toegestaan:
  • 1. woningen, andere geluidsgevoelige gebouwen en woonwagenstandplaatsen met een maximale geluidsbelasting van 35 Kosteneenheden (Ke) op te richten, voor zover die op het tijdstip van vaststelling van de geluidszones nog niet aanwezig waren en waarvoor nog geen bouwvergunning of omgevingsvergunning is verleend;
  • 2. ligplaatsen te hebben met een maximale geluidsbelasting van 35 Ke, voor zover die op het tijdstip van vaststelling van de geluidszone nog niet aanwezig zijn.
  • b. Een woning die op het tijdstip van vaststelling van de geluidszone daarbinnen reeds aanwezig was of nog niet aanwezig is maar waarvoor de bouwvergunning of omgevingsvergunning is verleend en een geluidsbelasting ondervindt van 40 Ke of minder, mag een maximaal toelaatbare geluidsbelasting hebben van 40 Ke.
  • c. De geluidsbelasting van een ander geluidsgevoelig gebouw dat op het tijdstip van vaststelling van de geluidszone daarbinnen aanwezig is of nog niet aanwezig is, maar waarvoor de bouwvergunning of omgevingsvergunning is verleend, mag niet meer bedragen dan de op verzoek van burgemeester en wethouder door de minister van VROM vastgestelde waarde. De vast te stellen waarde mag niet meer bedragen dan 65 Ke.

14.2 Luchtvaartverkeerzone - ils - 1
14.2.1 Bouwregels

Binnen de op de verbeelding als Luchtvaartverkeerzone - ils - 1 aangeduide gronden mogen, in afwijking van hetgeen overigens binnen de diverse bestemmingen is toegestaan, de hoogtes van 40,3 tot 50,3 meter + N.A.P. niet door bebouwing worden overschreden, waarbij de laagste hoogtemaat van de zone de maximale bouwhoogte, zijnde 21 meter, bedraagt.

14.2.2 Afwijken van de bouwregels

Burgemeester en wethouders kunnen, gehoord het Ministerie van Defensie, met een omgevingsvergunning afwijken van het bepaalde in lid 1 tot niet meer dan 10% van die hoogte mits er geen onaanvaardbare verstoring van de werking van het ILS danwel de funnel optreedt. Hiertoe horen Burgemeester en wethouders het Ministerie van Defensie.

 

14.3 Luchtvaartverkeerzone - ils - 2
14.3.1 Bouwregels

Binnen de op de verbeelding als Luchtvaartverkeerzone - ils - 2 aangeduide gronden mogen, in afwijking van hetgeen overigens binnen de diverse bestemmingen is toegestaan, de hoogtes van 50,3 tot 60,3 meter + N.A.P. niet door bebouwing worden overschreden, waarbij de laagste hoogtemaat van de zone de maximale bouwhoogte, zijden 31 meter, bedraagt.

14.3.2 Afwijken van de bouwregels

Burgemeester en wethouders kunnen, gehoord het Ministerie van Defensie, met een omgevingsvergunning afwijken van het bepaalde in lid 1 tot niet meer dan 10% van die hoogte mits er geen onaanvaardbare vestoring van de werking van het ILS danwel de funnel optreedt. Hiertoe horen Burgemeester en wethouders het Ministerie van Defensie.

14.4 Veiligheidzone - luchtvaart

Binnen de aanduiding Veiligheidzone - luchtvaart zijn geen gebouwen met een onderwijs- of gezondheidszorgfunctie als bedoeld in artikel 1.1, lid 2, van het Bouwbesluit 2012 (kwetsbare gebouwen als bedoeld in artikel 1, lid 1, van het Besluit burgerluchthavens) toegestaan.

14.5 Veiligheidzone - vervoer gevaarlijke stoffen
  • a. Binnen de aanduiding Veiligheidzone - vervoer gevaarlijke stoffen zijn geen kwetsbare en beperkt kwetsbare objecten toegestaan;
  • b. Burgemeester en wethouders kunnen met een omgevingsvergunning afwijken van het bepaalde in onder a. voor beperkt kwetsbare objecten binnen de veiligheidszone indien er sprake is van gewichtige redenen. Onder gewichtige redenen wordt verstaan: redenen om af te wijken van de wettelijke richtwaarden, zoals bij extensief gebruik van gebouwen/terreinen, bij het opvullen van kleine open gaten in bestaand stedelijk gebied of bij vervangende nieuwbouw. Een bestaande situatie kan een gewichtige reden zijn. Onder extensief gebruikte gebouwen wordt verstaan: magazijnen, loodsen e.d.