Onderdeel van een goede ruimtelijke ordening is het effect van de ruimtelijke ingreep op de verkeersstructuur en het parkeren in en rondom het plangebied.
Verkeer
De hoofdopzet van het stedenbouwkundig plan wordt bepaald door de landschappelijke onderlegger. De hoofdontsluitingsweg in het plangebied neemt deze richting dan ook over en loopt in oost-west richting door het gehele plangebied.
In het plangebied worden de verschillende kavels direct vanaf de hoofdas ontsloten. Het voetbalcomplex, de sporthal, tenniscomplex en de manege krijgen een gezamenlijke aansluiting op de hoofdas. Met het oog op de fasering van het stedenbouwkundig plan is ook rekening gehouden met een keermogelijkheid in geval van calamiteiten op het parkeerterrein van het Connexxion kantoor. De entrees en het parkeerprogramma van de functies zijn grotendeels aan deze structuur gekoppeld.
Afbeelding Ontsluitingsstructuur en parkeerplaatsen in plangebied
Parkeren
Voor de herontwikkeling van het Connexxion-terrein is een parkeerbalans opgesteld. Bij het opstellen van deze balans is gekeken naar de nieuw te realiseren functies zoals de bouwmarkt, het fitness centrum en de short-stay locatie. Het bestaande Connexxion kantoor is in deze berekening ook meegenomen omdat deze parkeerplaatsen onderdeel uitmaken van een gezamenlijk gebruikt parkeerterrein. De parkeerplaatsen voor het naastgelegen sportpark zijn niet meegenomen. Dit betreft in de huidige situatie voornamelijk parkeren in de aldaar aanwezige groenstrook. Deze parkeerplaatsen worden als onderdeel van de gehele ontwikkeling aangelegd als verharde parkeerplaatsen. Hierdoor ontstaat een efficiënter gebruik van de parkeerruimte. Als gevolg van het efficiënter gebruik en de situering van deze parkeerplaatsen is het niet noodzakelijk deze parkeerplaatsen mee te nemen in de parkeerbalans. Voor het bepalen van het noodzakelijk aantal parkeerplaatsen zijn de normen uit de ASVV,
publicatie 182, 3e druk september 2008 als uitgangspunt genomen. Deze normen zijn ook opgenomen in de regels behorend bij dit bestemmingsplan. In onderstaande tekening met tabel is de parkeerbalans uitgewerkt voor de beoogde functies.

parkeerbehoefte Connexxion-terrein
Het totaal aantal parkeerplaatsen voor de geplande functies bedraagt, inclusief dubbelgebruik, maximaal 262 parkeerplaatsen. In de afbeelding is weergegeven dat op het terrein met de beoogde functies voorzien kan worden in 314 parkeerplaatsen. Het betreft de in groen afgebeelde parkeerplaatsen in de afbeelding. Parkeren vormt derhalve geen knelpunt voor onderhavige ontwikkeling.