2.6 Conclusies
Voor Papendorp kunnen uit het relevante beleid de volgende conclusies getrokken worden:
- In de meeste beleidskaders wordt de ontwikkeling van Papendorp als kantorenlocatie, omzoomd door een hoogwaardig gemengd werkgebied. In het regionaal beleid wordt de voorkeur gegeven aan meer logistieke functies, maar gezien de marktontwikkelingen is er in het gemeentelijke beleid een nuancering aangebracht naar meer hoogwaardig gemengd bedrijventerrein; bij de planontwikkeling moet rekening worden gehouden met het locatiebeleid van de provincie, waarin voor Papendorp wordt aangegeven dat bedrijven met omvangrijke goederenstromen en/of verkeersaantrekkende werking ruimte wordt geboden;
- de ontwikkelingen in het plangebied sluiten aan bij de uitgangspunten van het streekplan en het RSP, namelijk het versterken van de kantoor- en bedrijfsfunctie binnenstedelijk. De gekozen verhouding tussen kantoren en bedrijvigheid op Papendorp is in lijn met het locatiebeleid en de ambities die genoemd zijn in de ontwikkelingsvisie. De, in het RSP voorgestelde, procentuele verdeling naar kantoor- en bedrijfsfunctie per locatie wordt echter niet gehaald;
- vanuit het economisch beleid moet in dit bestemmingsplan de afspraken voor kantorenprogramma, zoals overeengekomen met de buurgemeenten verzameld in het BRU, overgenomen worden. Er zijn afspraken over het maximumkantooroppervlak en over de locaties. Papendorp is hier één van;
- voor het westelijke deel van Papendorp, een deel van Nieuwerijn en De Cope, is gekozen voor een hoogwaardig bedrijventerrein; met per kavel een maximum aan kantoorbebouwing;
- vanuit de afspraken die gemaakt zijn met de hinderveroorzakende bedrijven ten noorden van dit plangebied zal er een geluidszone op de plankaart aangeduid worden;
- hoogbouw mag tot 30 meter, voor accenten is een toetsingskader ontwikkeld;
- een aantal hotels zijn mogelijk binnen het plangebied;
- parkeren moet op eigen terrein worden opgelost.