direct naar inhoud van 2.4 Verkeersaspecten
ontwerp
NL.IMRO.0268.PB29W75-ON01

2.4 Verkeersaspecten

2.4.1 Bereikbaarheid

De nieuwe in- en uitrit vormt de ontsluiting van het toekomstige parkeerterrein van het perceel Groesbeekseweg 351 naar de Sophiaweg.

2.4.2 Langzaam verkeer

De in- en uitrit kan tevens gebruikt worden door fiets en voetganger.

2.4.3 Expeditie

Expeditie vindt tevens plaats via deze in- en uitrit. Hierbij gaat het om het ophalen van huisvuil en bezorging van post. Ook hulpdiensten en onderhoudsvoertuigen kunnen gebruik maken van de in- en uitrit.

2.4.4 Verkeersveiligheid

De nieuwe in- en uitrit sluit aan de Sophiaweg. Voor deze weg geldt een maximale snelheid van 50 km/h. Aan beide zijden van de weg ligt hier een fietsstrook. De nieuwe in- en uitrit zal rechtstandig aangetakt worden op de Sophiaweg.

2.4.5 Verkeerstoename

Uit berekeningen blijkt dat het aantal verkeersbewegingen, gebasseerd op het aantal toekomstige studentenwoningen, uitkomt op 450 voertuigbewegingen per etmaal. Omdat de studentenwoningen gerealiseerd kunnen worden op basis van het vigerende bestemmingsplan is hiermee al rekening gehouden bij de inrichting van de Sophiaweg.

2.4.6 Conclusie

De nieuwe in- en uitrit zal geen belemmering vormen voor de verkeersbewegingen op de Sophiaweg.