Plan: | Hees-Heseveld - 22 (Rosa de Limastraat 10) |
---|---|
Status: | onherroepelijk |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0268.BP48W22-OH01 |
Gemotoriseerd verkeer
De ontsluitingsstructuur van Nijmegen voor het gemotoriseerde verkeer kenmerkt zich door drie typen wegen: de stroomweg, de gebiedsontsluitingsweg (type A en B) en de erftoegangsweg. Het beoogde plangebied wordt ontsloten aan de Rosa de Limastraat en de Dennenstraat. De rosa de Limastraat is een gebiedsontsluitingsweg type B (GOW-B), waar een snelheidsregiem geldt van 50 km/uur. De Dennenstraat is gecategoriseerd als een erftoegangsweg waar een snelheidsregiem geldt van 30 km/uur.
In beide straten zijn fietsstroken aanwezig, waardoor parkeren in de straten verboden is. De bestaande inrit op de Rosa de Limastraat en de twee bestaande inritten op de Dennenstraat moeten behouden blijven ten behoeve van de ontsluiting van het plangebied. In de Rosa de Limastraat mag een extra inrit (alleen inrijden naar het plangebied) worden gerealiseerd. Het hart van de mogelijke nieuwe inrit komt op gepaste afstand van de kruising Dennenstraat / Rosa de Limastraat. De inrit heeft een maximale breedte van 4 meter.
Langzaam verkeer
Het plangebied kan zowel vanuit de Rosa de Limastraat als de Dennenstraat ontsloten worden voor fietsers en voetgangers. Langs beide wegen zijn trottoirs en fietsstroken aanwezig.
Op de kruising Rosa de Limastraat en de Dennenstraat is een verkeerslicht aanwezig, welke is voorzien van een voetgangersoversteek. Hierdoor is het mogelijk om op een veilige wijze de Rosa de Limastraat over te steken.
Openbaar vervoer
Voor gebruik van het openbaar vervoer is het plangebied aangewezen op de haltevoorzieningen van de Rosa de Limastraat. Deze bevinden zich ter hoogte van de kruising van de Rosa de Limastraat en de Neerbosscheweg, op ongeveer 150 meter van het plangebied.
Expeditie vindt plaats via de Dennenstraat
Het aantal parkeerplaatsen wordt berekend aan de hand van de door Burgemeester en Wethouders vastgestelde parkeervisie en de hierin aangegeven parkeerkencijfers van het CROW publicatie 182. Het plangebied valt in de sterk stedelijke zone rest bebouwde kom. De gemiddelde normering dient aangehouden te worden.
De volgende normering is van toepassing:
Kantoren: 1,55 parkeerplaats per 100 m2
Verpleeg/verzorgingstehuis: 0.60 parkeerplaats per eenheid
In het plangebied is voldoende ruimte aanwezig om te kunnen voldoen aan de parkeernorm.