direct naar inhoud van 4.3 Laden en lossen en intern transport
Plan: Laad- en loswal Rotra
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0221.BPL09004HBV-VA03

4.3 Laden en lossen en intern transport

4.3.1 Laden en lossen schip

Maximaal twee keer per week meert een schip aan. Het laden en lossen van het schip vindt plaats door een mobiele kraan. Het laden en lossen van het schip vindt alleen in de dagperiode plaats en duurt maximaal 6 uur. Naast de mobiele kraan wordt ook gebruik gemaakt van een reachstacker voor het laden van de containers ten behoeve van het transport richting het opslagterrein. De reachstacker is 6 uur in de dagperiode in bedrijf.

De containers die niet naar het opslagterrein gaan worden direct geplaatst op een chassis. Hiervoor wordt met vrachtwagens gemanoeuvreerd nabij de docks. Het manoeuvreren vindt aan de oostzijde van het terrein maximaal 1,7 uur in de dagperiode, 1 uur in de avondperiode en 1 uur in de nachtperiode plaats.

4.3.2 Intern transport

Vanaf de laad- en loswal worden er trailers en/of containers richting het warehouse gereden. Het gaat hier om circa 24 eenheden in de dagperiode, in de avondperiode betreft dit circa 10 eenheden. Laden en lossen vindt plaats door middel van een geluidsarme terminal trekker. De terminal trekker is ter plaatse van de laad- en loswal circa drie uur in de dagperiode in bedrijf.

Ook wordt er aan de oost- en zuidzijde gemanoeuvreerd met trailers met behulp van een terminal trekker. Aan de zuidzijde wordt 2 uur in de dagperiode en een kwartier in de avondperiode en nachtperiode gewerkt. Aan de oostzijde van het terrein wordt 2 uur in de dagperiode, een half uur in de avondperiode en een half uur in de nachtperiode met de terminal trekker gewerkt.

Aan de oost- en zuidzijde van het terrein wordt ook gewerkt met een heftruck. De heftruck is aan de oostzijde circa 1 uur in de dagperiode, een kwartier in de avondperiode en een kwartier in de nachtperiode in bedrijf. Aan de zuidzijde is de heftruck 3 uur in de dagperiode, een kwartier in de avondperiode en een kwartier in de nachtperiode in bedrijf.

4.3.3 Overig

De vrachtwagens tanken bij het tankstation op het eigen terrein. Ten behoeve van het tanken moet er met de vrachtwagens worden gemanoeuvreerd. Het manoeuvreren van de vrachtwagens zal in totaal maximaal 180 minuten in de dagperiode en circa 40 minuten in de nachtperiode plaatsvinden.