Plan: | Bestemmingsplan Brinkpark |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0200.bp1066-vas1 |
Autoverkeer- In de huidige situatie is de parkeergelegenheid in het park verdeeld over een strook haaks parkeren langs de Brinklaan en een binnenterrein, dat op twee plaatsen een in/uitrit heeft op de Brinklaan. Aangezien de ontsluitingen van de Brinklaan ofwel zijn afgesloten voor autoverkeer, ofwel slechts de aanliggende buurt ontsluiten, komt het gros van de gebruikers van de parkeergelegenheid vanaf de oostzijde van het park (Nieuwstraat), en verdeelt zich vervolgens in een westelijke verkeersstroom (Prins Willem Alexanderlaan) en een oostelijke verkeersstroom (Kalverstraat).
Fietsverkeer- In de bestaande situatie kan men op de fiets via een tweerichtingen fietspad door het park in alle richtingen aansluiten op het wegen- en fietsnet.
Ten aanzien van voetgangers blijft het park aan alle kanten toegankelijk. Voor voetgangers brengt de ontwikkeling en de nieuwe situatie dus slechts marginale veranderingen met zich. Voor de volledigheid wordt vermeld dat via Prins Willem Alexanderlaan en Nieuwstraat een aantal stads- en streekbussen rijdt. Afgezien van een kleine verplaatsing van de halte aan de westijde van het park in verband met de uitrit van de garage blijft de situatie voor de bus hetzelfde