direct naar inhoud van 4.3 Verkeer en infrastructuur
Plan: 1e wijziging bestemmingsplan Rondweg Enter 2010, Mettenkampsweg 11
Status: vastgesteld
Plantype: wijzigingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0189.WB2011000007-VA01

4.3 Verkeer en infrastructuur

Ontsluiting gemotoriseerd verkeer en langzaam verkeer

Het plangebied wordt ontsloten vanaf de Mettenkampsweg. Deze weg geeft in noordelijke richting via de Rondweg en de Rijssenweg verbinding met de N347 en de A1. Voor het langzaam verkeer wordt de locatie ontsloten via dezelfde wegen als het autoverkeer.

Verkeersgeneratie en verkeersafwikkeling

Gezien de beperkte oppervlakte van het plangebied, zal de realisatie van dit wijzigingsplan geen noemenswaardige verkeersaantrekkende werking hebben. Momenteel zijn er in de omgeving van het plangebied geen verkeersknelpunten. Daarom is er geen knelpunt tussen de realisatie van dit wijzigingsplan en de verkeersafwikkeling rondom het plangebied.

Parkeren

Het parkeren gebeurt op eigen terrein. Hier is voldoende ruimte om in de eigen parkeerbehoefte te voorzien.

Conclusie

De bereikbaarheid voor zowel het gemotoriseerd verkeer als het langzaam verkeer is goed. Ook de verkeersveiligheid rond de locatie is voldoende gewaarborgd. Ten aanzien van parkeren zijn geen problemen te verwachten. Het aspect verkeer staat de realisatie van het wijzigingsplan dan ook niet in de weg.