direct naar inhoud van 4.1 Milieutechnische aspecten
Plan: Kraggenburg, Leemringweg 33
Status: vastgesteld
Plantype: projectbesluit
IMRO-idn: NL.IMRO.0171.PB00010-VS01

4.1 Milieutechnische aspecten

4.1.1 Bodemkwaliteit

Het plan voorziet in het graven van een waterpartij, waarbij grond vrij komt. Indien de grond van de locatie wordt afgevoerd zal de grond gebeurd moeten worden om te zien of de grond zonder meer overal toepasbaar is of niet.

Uit historisch onderzoek is gebleken dat er over een periode van meer van 25 jaar geen verontreinigingen bekend zijn, die het beoogde gebruik belemmeren. Onderzoek naar de bodemkwaliteit is derhalve niet noodzakelijk.

4.1.2 Geluid

Geluid van buitenaf op de recreatie is gezien de ligging in het bos geen onderdeel dat op enigerlei belemmering opwerpt.

Geluid vanuit de inrichting op de omgeving is een aspect dat wel een rol speelt, juist vanwege de eerder genoemde ligging in het bos. Omdat de inrichting niet wezenlijk veranderd en er door de plaatsing van de stacaravans ter vervanging van seizoenplaatsen eerder sprake is van een geluidsafname dan van een toename is ook dit geen probleem.Onderzoek in het kader van het aspect geluid is derhalve niet noodzakelijk.

Onderzoek in het kader van milieuhinder is derhalve niet noodzakelijk.

4.1.3 Luchtkwaliteit

Sinds 15 november 2007 is de Wet luchtkwaliteit van kracht. In deze wet is van bepaalde

projecten getalsmatig vastgelegd dat ze "niet in betekenende mate" (NIBM) bijdragen aan de luchtverontreiniging. Met de inwerkingtreding van het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit (NSL) op 1 augustus 2009, zijn deze grenzen zoals deze in de Wet luchtkwaliteit waren opgenomen verruimd. Een project draagt volgens het NSL "niet in betekende mate" bij zolang de toename van de concentratie fijnstof of stikstofdioxide maximaal 3% bedraagt van de grenswaarde.

De voorgenomen ontwikkeling betreft de legalisatie en uitbreiding van een kampeerterrein. De verwachting is dat deze ontwikkeling niet van dusdanige invloed is op de luchtkwaliteit dat het niet binnen de NIBM-regeling valt.

Nadere toetsing van het plan aan de Wet Luchtkwaliteit is daarom niet noodzakelijk. Het

aspect luchtkwaliteit vormt geen belemmering voor de ontwikkeling van het voorgenomen plan.