direct naar inhoud van 2.1 Geldend planologisch beleid
Plan: Spoorlanden en Zendijk
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0166.00991121-VB02

2.1 Geldend planologisch beleid

De huidige juridische regeling van de betreffende gronden is neergelegd in de onderstaande plannen, die door het voorliggende bestemmingsplan geheel of gedeeltelijk komen te vervallen.

Geheel vervallen:

Naam plan   vastgesteld B&W/Raad   goedgekeurd GS  
Ondernemersstraat 11   31-03-2011   n.v.t.  
Plan in Onderdelen IJsselmuiden, ph. 1   23-06-1961   05-02-1962  
Plan in Onderdelen IJsselmuiden, ph. 1a   15-02-1965   08-11-1965  
Plan in Onderdelen IJsselmuiden, ph. 1b   11-03-1977   22-11-1977  
Plan in Onderdelen IJsselmuiden, ph. 1c   04-12-1972   17-07-1973  
Plan in Onderdelen IJsselmuiden, ph. 1d   04-12-1972   17-07-1973  
Plan in Onderdelen IJsselmuiden, ph. 25   05-09-1978   24-07-1979  
Plan in Onderdelen IJsselmuiden, ph. Industrieterrein Zwolseweg   15-06-1981   19-03-1982  

Gedeeltelijk vervallen:

Naam plan   vastgesteld B&W/Raad   goedgekeurd GS  
Bedrijfsterrein Zendijk   14-12-1998   29-03-1999  
Industrieterrein Oost   14-01-1980   21-05-1980  
Plan in Onderdelen IJsselmuiden   30-06-1960   07-08-1961  
Weidestraat e.o.   13-05-1991   23-12-1991  
Zwolseweg 22   20-07-2000   17-10-2000  

Daarnaast wordt een stukje bij de spoorbaan nabij de Oosterlandenweg bestemd, dat nog niet was geregeld in een bestemmingsplan.

Gelet op de vele verschillende bestemmingsplannen die op het plangebied van toepassing zijn, en daarmee eveneens de verschillende regelingen, is het zeer gewenst om te komen tot één uniforme regeling voor het hele gebied. Verder is een groot deel van deze plannen gedateerd. Formeel-juridisch is het merendeel van de plannen toe aan een herziening, omdat de in de (Wro) genoemde termijn van 10 jaar wordt overschreden.

Het voorliggende bestemmingsplan is grotendeels consoliderend of conserverend van aard, wat betekent dat het is gericht op het regelen van de bestaande functies in het plangebied en dat nieuwe ontwikkelingen in principe niet zijn meegenomen. Daarbij is rekening gehouden met de wijzigingen die zijn opgetreden sinds het van (rechts)kracht worden van de diverse hierboven genoemde bestemmingsplannen.

Voor het plangebied zijn er aanvragen in procedure. Indien er positieve besluitvorming over een aanvraag heeft plaatsgevonden, dan zijn de ontwikkelingen in het bestemmingsplan verwerkt. Dit betreft de ontwikkelingen op Spoorstraat 56 en Kraton 4.

Voor het voorliggende bestemmingsplan is wat betreft de planologisch-juridische regeling zoveel mogelijk aangesloten bij de regelgeving, zoals die voor de recent vervaardigde bestemmingsplannen van de gemeente Kampen is gehanteerd. Bovendien is aangesloten bij het handboek van de gemeente Kampen.