direct naar inhoud van 4.3 Functionele structuur
Plan: Hollandscheveld, deelplan de Oplegger 2010
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0118.BP20107024003-OH01

4.3 Functionele structuur

4.3.1 Programma

De 29 woningen binnen onderhavig plan zijn onderverdeeld in 15 aaneengebouwde woningen. 4 patiowoningen, 2 vrijstaande woningen en 8 twee-aaneengebouwde woningen. Het plan wordt in een L-vorm parallel langs “De Oplegger” gerealiseerd. Van de 15 aaneengebouwde woningen worden er 6 (twee groepjes van 3 woningen) gerealiseerd ten zuiden van de bestaande woningen aan de “Rechtuit” met de voorgevel gericht op “De Oplegger”.

De overige 9 aaneengebouwde woningen wordt tegenover deze woningen gerealiseerd, 4 van deze woningen worden met de voorgevel richting het oosten gesitueerd. De 4 vaststaande vrijstaande/ patiowoningen worden gerealiseerd in het verlengde van de aaneengebouwde woningen tegenover het nader in te vullen oostelijk plandeel.

4.3.2 Verkeer en parkeren


Verkeer
Aan de bereikbaarheid van plangebied zal niets veranderen. De nieuwe woningen worden omsloten door “De Oplegger”. Vanuit deze weg zijn richting het westen de straat “De Boeten” en richting het zuiden is het verlengde van “De Oplegger” bereikbaar. Vanuit het verlengde van “De Oplegger”is richting het noorden de straat “De Stok” te bereiken.

Parkeren
Binnen onderhavig plan worden diverse parkeerplaatsen gerealiseerd, deze parkeerplaatsen zijn onder te verdelen in haaksparkeerplaatsen en langsparkeerplaatsen. Op een parkeerterrein dat tussen de zuidelijk gelegen aaneengebouwde woningen gerealiseerd wordt worden 16 haaksparkeerplaatsen gerealiseerd. Tevens wordt aan één zijde van de straat een langsparkeerstrook gerealiseerd. In totaal biedt deze parkeerstrook plaats voor minimaal 6 auto's (zie de afbeelding op pagina 16), er zijn mogelijkheden om de parkeerstrook verder uit te breiden.

De bewoners van de twee-aaneen gebouwde woningen en de vrijstaande woningen binnen het plangebied hebben met een garage en parkeerruimte op de oprit voor de garage, voldoende parkeergelegenheid om op eigen terrein te parkeren.

Op basis hiervan kan worden gesteld dat binnen het plan voldoende parkeergelegenheid is om de parkeerdruk van 1,8 parkeerplaats op te vangen.