Type plan: bestemmingsplan
Naam van het plan: Peuterhof
Status: vastgesteld
Plan identificatie: NL.IMRO.1884.BPPeuterhof-VAS1

4.3 Verkeer en parkeren

Onderdeel van een goede ruimtelijke ordening is het effect van een beoogd nieuwe project op de verkeersstructuur en het parkeren in en rondom het plangebied.
 
Planspecifiek
Verkeer
De woonpercelen worden via een ontsluitingsweg vanaf het perceel ontsloten op de Hertogseweg. De geplande nieuwbouw zal, gezien de omvang, geen overbelasting aan de bestaande infrastructuur  opleveren.
 
Parkeren
Parkeernormen voor onderhavig plan zijn aangehouden zoals recent toegepast bij de veilingvaart: de parkeercijfers zijn afkomstig uit de ASVV (CROW). Hierbij wordt een minimum en maximum aantal parkeerplaatsen aangegeven. Ook kunnen gemiddelden worden gehanteerd. Hierbij is van belang de stedelijkheidsgraad en woonkern. Niet alle parkeerplaatsen zijn de gehele dag in gebruik. Daarbij komt een verschil tussen dag- en nachtgebruik.
 
 
Aantal
klasse
prijzen
norm
20 stuks
middelduur (koop)
V.O.N. € 205.000. / € 255.000
1,65 x 20 = 33 pp
07 stuks
sociaal (koop)
V.O.N. € 169.000. / € 195.000
1,3 x 7 = 9,1 pp
11 stuks
sociaal (huur)
Max huur € 664,00
1,3 x 11 = 14,3 pp
38 won.  56,4 pp
 
Het totaal aantal parkeerplaatsen voor de woningen komt daarmee op 56. De parkeerbehoefte zal op eigen terrein opgelost worden. Indien binnen het plangebied de bestemming maatschappelijk toegevoegd wordt zal dit ten kosten gaan van het totaal aantal woningen. Als uitgangspunt geldt dat bij toepassing van de maatschappelijke bestemming aan de norm van de ASVV voldaan moet worden en dat de totale parkeerbehoefte binnen het plangebied opgelost dient te worden. Onderstaand de afbeelding met ingepaste parkeeroplossing binnen het plangebied.
 
Parkeeroplossing binnen plangebied