Type plan: | bestemmingsplan |
---|---|
Naam van het plan: | Bucht 43b |
Status: | onherroepelijk |
Plan identificatie: | NL.IMRO.1724.BPBbuc1042-ONHE |
8.1 | Algemeen |
Het is verboden de in de artikelen 3 tot en met 5 bedoelde gronden en bouwwerken te gebruik en/of te doen en/of laten gebruiken en/of in gebruik te geven op een wijze of tot een doel strijdig met de aan de grond gegeven bestemming, zoals die nader is aangeduid in de bestemmingsomschrijving. | |
8.2 | Strijdig gebruik |
Onder strijdig gebruik wordt in ieder geval verstaan: | |
a. | het gebruik van gronden, gebouwen, bouwwerken en onderkomens ten behoeve van een seksinrichting en/of escortbedrijf, raamprostitutie en straatprostitutie; |
b. | het gebruik van vrijstaande bijbehorende bouwwerken bij een woning als zelfstandige woning en als afhankelijke woonruimte. |
c. | het gebruik van gronden voor de voorgevel van een woning ten behoeve van parkeren. |
8.3 | Afwijken van de gebruiksregels |
8.3.1 | Mantelzorg |
Het bevoegd gezag kan door middel van een omgevingsvergunning afwijken van het bepaalde in 8.2 onder b en toestaan dat een vrijstaand bijgebouw bij een woning wordt gebruikt als afhankelijke woonruimte, met dien verstande dat: | |
a. | een dergelijke bewoning noodzakelijk is vanuit een oogpunt van mantelzorg; |
b. | geen onevenredige aantasting plaatsvindt van de in geding zijnde belangen, waaronder die van omwonenden en (agrarische bedrijven); |
c. | de afhankelijke woonruimte binnen de vigerende regeling inzake bijgebouwen wordt ingepast met een maximale oppervlakte van 75 m2; |
d. | het bijgebouw is gelegen op een afstand van niet meer dan 15 meter van het hoofdgebouw. |
Het bevoegd gezag trekt de in 8.3.1. bedoelde omgevingsvergunning in, indien de bij het verlenen van de omgevingsvergunning bestaande noodzaak vanuit een oogpunt van mantelzorg niet meer aanwezig is. | |
8.3.2 | Parkeren |
Het bevoegd gezag kan door middel van een omgevingsvergunning afwijken van het bepaalde in 8.2 onder c, met dien verstande dat: | |
a. | het parkeergedeelte niet meer dan 75% van de voortuin mag bedragen; |
b. | het parkeren geen verkeersonveilige situaties oplevert; |
c. | het parkeren geen afbreuk doet aan de ruimtelijke uitstraling van de straat. |