Plan: | Zoneringen Luchthaven Budel (digitaal) |
---|---|
Status: | ontwerp |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.1706.BPBG3043-ONT2 |
In deze regels wordt verstaan onder:
het bestemmingsplan 'Zoneringen Luchthaven Budel (digitaal)' met identificatienummer NL.IMRO.1706.BPBG3043-ONT2 van de gemeente Cranendonck;
de geometrisch bepaalde planobjecten met de bijbehorende regels;
woning in of bij een gebouw of op of bij een terrein, slechts bestemd voor het huishouden van een persoon wiens huisvesting daar, gelet op de bestemming van het gebouw of terrein, noodzakelijk is;
gebouw met een kantoor-, cel-, industrie-, sport- of logiesfunctie als bedoeld in artikel 1.1 van het Bouwbesluit 2012;
gebouw als bedoeld in artikel 1, eerste lid, van de Woningwet;
gebouw met een onderwijs- of gezondheidszorgfunctie als bedoeld in artikel 1.1 van het Bouwbesluit 2012;
gebouw met een onderwijs- of gezondheidszorgfunctie als bedoeld in artikel 1.1 van het Bouwbesluit 2012;
geluidbelasting van luchtvaartuigen uitgedrukt in Lden dB(A) en berekend op de wijze, bedoeld in artikel 3, vierde lid, aanhef en onder a van het Besluit burgerluchthavens;
object dat zich boven het maaiveld bevindt en zich niet voortbeweegt;
Naam bestemmingsplan | Datum vaststelling |
Herziening Buitengebied | 13 september 2011 |
Reparatieplan Buitengebied | 13 september 2011 |
Bedrijventerreinen Airpark en Fabrieksstraat | 9 juni 2015 |
Bedrijventerreinen Airpark en Fabrieksstraat Herziening 2016 | --PM-- |
Industrieterrein Budel-Dorplein bestaand | 25 juni 2013 |
gebouw niet zijnde een woning, een beperkt kwetsbaar gebouw of een kwetsbaar gebouw;
gebied in de omgeving van de start- en landingsbanen (Runway End Safety Area; Extensie Runway End Safety Area) waarbinnen op grond van artikel 13 van het Besluit burgerluchthavens, zich geen obstakels mogen bevinden welke hinder en/of gevaar kunnen opleveren voor de luchtvaart in verband met het te vroeg van de grond geraken (undershoot) of het doorschieten (overrun) bij het uitvoeren van een operatie met een luchtvaartuig;
indien en voor zover in deze regels wordt verwezen naar wettelijke regelingen c.q. verordeningen e.d., dienen deze regelingen te worden gelezen zoals deze luiden op het tijdstip van de tervisielegging van het ontwerpplan, tenzij anders bepaald.
Voor het overige blijven de begrippen van de 'onderliggende bestemmingsplannen', vastgesteld door de gemeenteraad van Cranendonck, van toepassing.
De wijze van meten van de 'onderliggende bestemmingsplannen', vastgesteld door de gemeenteraad van Cranendonck, blijft van toepassing.
De bestemmingsregels van de 'onderliggende bestemmingsplannen', vastgesteld door de gemeenteraad van Cranendonck, blijven van toepassing.
De algemene regels van de 'onderliggende bestemmingsplannen', vastgesteld door de gemeenteraad van Cranendonck, blijven van toepassing, met uitzondering van de algemene aanduidingsregels 'Veiligheidszone – Vliegveld', 'Vrijwaringszone – Vliegveld' en 'Geluidzone – Vliegveld', 'Geluidzone – Luchtvaart', 'Luchtvaartverkeerzone', 'Veiligheidszone – Luchtvaart'; deze algemene aanduidingsregels worden ingetrokken.
Aan de algemene regels van de 'onderliggende bestemmingsplannen' worden, voor zover van toepassing, de volgende algemene aanduidingsregels toegevoegd:
De gronden ter plaatse van de aanduiding 'Geluidzone – Luchthaven Budel 1' zijn, behalve voor de daar voorkomende bestemmingen, tevens bestemd voor de bescherming van het woon- en leefklimaat in verband met een geluidsbelasting van 70 dB(A) Lden of hoger, van Luchthaven Budel.
In afwijking van het bepaalde bij de andere voorkomende bestemmingen mogen geen nieuwe geluidsgevoelige gebouwen worden gebouwd.
De gronden ter plaatse van de aanduiding 'Geluidzone – Luchthaven Budel 2' zijn, behalve voor de daar voorkomende bestemmingen, tevens bestemd voor de bescherming van het woon- en leefklimaat in verband met een geluidsbelasting van tussen de 70 dB(A) Lden en 56 dB(A) Lden, van Luchthaven Budel.
In afwijking van het bepaalde bij de andere voorkomende bestemmingen mogen geen nieuwe geluidsgevoelige gebouwen worden gebouwd.
Het bevoegd gezag kan afwijken van het bepaalde in 3.2.2 voor het bouwen van een woning of een geluidsgevoelig gebouw, met dien verstande dat het gebouw:
Van het bepaalde in 3.2.2 kan slechts worden afgeweken indien:
De gronden ter plaatse van de aanduiding 'Geluidzone – Luchthaven Budel 3' zijn, behalve voor de daar voorkomende bestemmingen, tevens bestemd voor de bescherming van het woon- en leefklimaat in verband met een geluidsbelasting van tussen de 56 dB(A) Lden en 48 dB(A) Lden, van Luchthaven Budel.
In afwijking van het bepaalde bij de andere voorkomende bestemmingen mogen geen nieuwe geluidsgevoelige gebouwen worden gebouwd.
Het bevoegd gezag kan afwijken van het bepaalde in 3.3.2 voor het bouwen van een geluidgevoelig gebouw, met dien verstande dat het gebouw:
De gronden ter plaatse van de aanduiding 'Veiligheidszone – externe veiligheid Luchthaven Budel 1' zijn, behalve voor de daar voorkomende bestemmingen, tevens bestemd voor de bescherming van het woon- en leefklimaat binnen de 10-5 risicocontour van het plaatsgebonden risico, als gevolg van de luchtvaartactiviteiten van Luchthaven Budel.
De gronden ter plaatse van de aanduiding 'Veiligheidszone – externe veiligheid Luchthaven Budel 2' zijn, behalve voor de daar voorkomende bestemmingen, tevens bestemd voor de bescherming van het woon- en leefklimaat tussen de 10-6 risicocontour en 10-5 risicocontour van het plaatsgebonden risico, als gevolg van de luchtvaartactiviteiten van Luchthaven Budel.
In afwijking van het bepaalde bij de andere voorkomende bestemmingen mogen geen nieuwe gebouwen, niet zijnde bedrijfswoningen, worden gebouwd.
Het bevoegd gezag kan afwijken van het bepaalde in 3.5.2 voor het bouwen van een woning of een kwetsbaar gebouw, met dien verstande dat het gebouw:
Van het bepaalde in 3.5.3 kan slechts worden afgeweken indien:
De gronden ter plaatse van de aanduiding 'Veiligheidszone – veiligheidsgebied Luchthaven Budel' zijn, behalve voor de daar voorkomende bestemmingen, tevens bestemd voor het voorkomen van hinder en / of gevaar voor de luchtvaart in het veiligheidsgebied van Luchthaven Budel.
In het belang van het voorkomen van hinder en / of gevaar voor de luchtvaart op de in 3.6.1 bedoelde gronden is het verboden de volgende werken, geen bouwwerk zijnde, en werkzaamheden uit te (laten) voeren, voor zover dit werk of deze werkzaamheid niet voldoet aan de regels met betrekking tot de vlakheid van het terrein. Onder deze regels wordt in ieder geval verstaan:
De gronden ter plaatse van de aanduiding 'Luchtvaartverkeerszone (met nummer)' zijn, behalve voor de daar voorkomende bestemmingen, tevens bestemd voor een obstakelvrij (start- en landings)vlak met zijkanten voor luchtvaartuigen die gebruik maken van Luchthaven Budel.
In afwijking van het bepaalde bij de andere voorkomende bestemmingen geldt ter plaatse van de aanduiding 'luchtvaartverkeerszone' (met nummer) dat de bouwhoogte van een bouwwerk in geen enkel opzicht meer mag bedragen dan de hoogte:
Deze regels worden aangehaald als:
Regels van het bestemmingsplan “Zoneringen Luchthaven Budel (digitaal)”.
Aldus vastgesteld in de raadsvergadering van ………… |
|
de griffier, | de voorzitter, |
................................ | ................................ |