Plan: | Bedrijventerreinen Empel 3e fase |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0796.0002008-1501 |
Op de locatie waar de bedrijventerreinen Rosmalense Plas en Empel-zuid worden gerealiseerd is de huidige situatie als volgt.
Het terrein wordt globaal begrensd door de A2 in het zuiden en de Empelseweg in het noorden en bestaat nu uit een aantal oost-west lopende bouw-graslandpercelen, gescheiden door een slootstelsel, waar de oorspronkelijke Diepteweg dwars doorheen loopt en vanaf de Empelseweg doodloopt tegen de A2.
Op een aantal percelen is sprake van gronddepot. Aan de oostkant van het terrein loopt de circa 10 meter brede Groote Wetering, als onderdeel van de Bossche waterhuishouding. Ten oosten daarvan ligt een bosrand met wandelpad, die feitelijk het begin van de Rosmalense Plas markeert. In de zuidoosthoek van het terrein loopt een hoogspanningskabel. De infrastructurele werken die recent zijn aangelegd, dan wel in uitvoering, zijn de nieuwe Diepteweg, die beschouwd kan worden als de afbouw van het "rondwegsysteem" rondom Empel en de uitbreiding van de A2 en ombouw van het verkeersknooppunt Empel. In het gebied tussen de Diepteweg, de A2 en de Burgemeester Godschalxstraat is een kleinschalig bosje aanwezig met wat grasland. Een gedeelte van dit gebied wordt nog door de gemeente aan een particulier verpacht middels een tijdelijk gebruiksrecht. Tenslotte, ter hoogte van het Mercure hotel ligt een parkeerterrein voor zowel het hotel als de belendende McDonald's vestiging. Het parkeerterrein is in zijn geheel particulier eigendom, maar is feitelijk een openbaar toegankelijk terrein met dien verstande, dat een gedeelte van het terrein afsluitbaar is ten behoeve van deze accommodatie.
Het plangebied bestaat voornamelijk uit agrarische gronden. Het is vooral akkerland en een klein deel grasland waaronder een paardenweitje. In het zuidwestelijk deel ligt langs de A2 een bosje.
In figuur 2 is de huidige situatie van het plangebied (luchtfoto 2009) en de directe omgeving weergegeven.
Figuur 2: Huidige situatie