direct naar inhoud van 4.2 Geluid
Plan: XI Buitengebied (Landelijk Strijp - Groen raamwerk fase 1)
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0772.80184-0301

4.2 Geluid

4.2.1 Wegverkeer

De wegenstructuur wordt aangepast. Het aantal voertuigen dat over de Oirschotsedijk en de Bezuidenhoutseweg rijdt, neemt af (zie tabel). Het aantal voertuigen op de Achtseweg Zuid neemt toe. De toename van het verkeer is op de Achtseweg Zuid geen probleem. Ten eerste is het profiel voldoende breed. Voor wat betreft geluid, geldt dat er geen geluidsgevoelige objecten langs dit deel van de Achtseweg Zuid liggen. Bovendien ligt de weg naast het spoor. In vergelijking met geluid afkomstig van het spoor, is de toename van geluid van wegverkeer nihil.

  2015   2015   2020   2020   2020  
  zonder knip   met knip   zonder knip   met knip   + aansluit Ring  
Oirschotsedijk   7.000   0   8.000   0   0  
Achtseweg Zuid   3.000   9.000   3.000   8.000   8.100  
Zwaanstraat   11.000   10.000   9.000   8.000   7.000  
Bezuidenhoutseweg   12.500   10.500   13.000   8.500   7.200  
Achtseweg Zuid (Strijp T)   1.000   4.000   1.400   5.400   8.300  
Totaal   34.500   33.500   32.400   29.900   30.600  

4.2.2 Railverkeer

De rotonde komt te liggen naast het spoor. De rotonde is echter geen geluidgevoelig object. Derhalve is dit aspect niet aan de orde.

4.2.3 Industrielawaai

Dit aspect is eveneens niet aan de orde.

4.2.4 Luchtvaartlawaai

Dit aspect is eveneens niet aan de orde.