Plan: | Spaanse Polder |
---|---|
Status: | onherroepelijk |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0599.BP1024SpnsePolder-oh01 |
17 december 2004
Inspraakreactie
Naam:
De heer A. van Gool
Adres:
Industrieweg 138a, 3044 AT Rotterdam
Reactie
Meneer Van Gool heeft een woonbestemming in de Alblashaven. Deze woonbestemming komt echter niet in de bestemmingsplannen voor.
Inspraakreactie
Naam:
De heer De Man
Mar NV
Adres:
Postbus 34040, 3005 GA Rotterdam
Reactie
De heer De Man geeft aan dat er een fout zit in het bestemmingsplan. 'Er wordt gesproken over een bouwhoogte van 7 meter langs de A20, terwijl men juist hoge gebouwen wil bouwen. In het bestemmingsplan blijkt dan later dat er een minimale bouwhoogte is van 15 meter. Daarnaast heeft de heer De Man een kritische opmerking over de functie van deze hoge gebouwen. Er moet meer inzicht komen in de toegestane functies. Industriële activiteiten op de 15e verdieping, is onzinnig.
Inspraakreactie
Naam:
J.C. van Donkelaar
C. van Donkelaar Group BV
Adres:
Overschieseweg 32, 3044 EE Rotterdam
Reactie
Sinds 1992 is men bezig met bodemsanering. Er is echter nog steeds geen besluit genomen. In 2000 zou er gesaneerd gaan worden, dit is niet doorgegaan. In 2004 zou er een besluit genomen gaan worden, dit is weer verschoven naar 13 december.' Sindsdien heeft meneer Van Donkelaar niets meer gehoord over de bodemsanering. Zijn vraag is dan ook: 'wanneer wordt er een besluit genomen?'
Meneer Van Donkelaar wil graag een bezwaar aantekenen tegen de nieuwe aangegeven rooilijn of bouwlijn op de percelen Overschieseweg 21 t/m 25 en 32 t/m 33. Dit wijkt sterk af van de oude, bestaande rooilijn. Van Donkelaar heeft bezwaar, omdat er nu minder mogelijkheid is om te bouwen. Dit vindt hij 'totaal onacceptabel'.
Inspraakreactie
Naam:
Dhr. Lagendijk
Adres:
Vlaardingweg 30, 3044 CK Rotterdam
Reactie
De eerste opmerking van meneer Lagendijk heeft betrekking op het kruispunt Vlaardingweg-Industrieweg. 'Door de nieuwe plannen wordt de Industrieweg een belangrijkere weg in Spaanse Polder. De Industrieweg vloeit af in de Matlingeweg, net voor de brug. Waarom niet met een bocht over de Vlaardingweg meedraaien? Dan heb je geen kruispunt, maar een doorgaande verbinding. Hierdoor maak je de Vlaardingweg iets belangrijker, maar daar heb je de ruimte. Op deze manier kan je een grote hoeveelheid verkeer verwerken.'
De tweede opmerking gaat over de brug bij de Doenkade over de Schie. 'Daar heb je op twee plaatsen links afslaand verkeer. Verkeer dat naar Rotterdam gaat moet links afslaand de weg kruisen. Verkeer naar Den Haag moet ook links afslaand de weg kruisen. Waarom niet het verkeer rechtstreeks rechtsaf de Rijksweg op laten gaan? Dan ben je het kruisende verkeer kwijt!'
Inspraakreactie
Naam:
De heer Verbakel, Verbakel Schiedam
De heer van der Dool, Staalhandel Van Zijl BV
Adres:
Brauwweg 5, 3125 AE Schiedam
Brauwweg 1, 3125 AE Schiedam
Reactie
Verbakel en Van Zijl B.V. beschikken over een gezamenlijke inrit. Met een kleine aanpassing kan deze inrit veel toegankelijker wordt gemaakt.