Plan: | N207 |
---|---|
Status: | onherroepelijk |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0394.BPGnwv00000000N207-E001 |
Voor het plangebied vigeren meerdere bestemmingsplannen zoals weergegeven in onderstaande tabel. Binnen deze bestemmingsplannen vigeren onder meer de bestemmingen 'Verkeersdoeleinden', 'Wegen', 'Groenvoorzieningen', 'Agrarische doeleinden'.
Tabel 1.1 Geldende plannen en regelingen
Vigerend plan | Vastgesteld door gemeenteraad |
Vastgesteld door GS |
|||
1. | Uitbreidingsplan in Hoofdzaak (3e wijziging) | 3 oktober 1963 | 7 september 1965 | ||
2. | Bestemmingsplan Schipholspoorlijn | 1 februari 1979 | 8 april 1980 | ||
3. | Bestemmingsplan Landelijk Gebied | 24 november 1988 | 11 juli 1989 | ||
4. | Bestemmingsplan S20 | 25 januari 1990 | 28 augustus 1990 | ||
5. | Landelijke gebied, Uitwerkingsplan 'Kruising A4/A44/S20' | 18 mei 1993 | |||
6. | landelijk gebied, Busbaan Leimuiderweg/A4 | 2 juni 1996 | |||
7. | Getsewoud | 23 april 1998 | 15 december 1998 | ||
8. | N22-zuid | 29 oktober 1998 | 23 februari 1999 | ||
9. | HSL-Zuid en autosnelweg A4 | 30 maart 2000 | 11 juli 2000 | ||
10. | Bedrijvenpark Nieuw-Vennep Zuid | 19 oktober 2000 | 29 mei 2001 | ||
11. | Venneperhout-oost | 11 december 2003 | 27 juni 2004 |
Randstad 380 kV-Leiding
Naast deze bestemmingsplannen is voor een deel van het plangebied een voorbereidingsbesluit genomen ten behoeve van de Randstad 380 kV-leiding. Het Ministerie van EZ treft in samenwerking met TenneT de voorbereidingen voor de aanleg van de Randstad 380 kV-leiding. Het beoogde tracé Beverwijk-Zoetermeer (Noordring) loopt door de gemeente Haarlemmermeer. Voor het deel dat door de gemeente Haarlemmermeer zijn twee tracévarianten onderzocht: ten oosten en ten westen van Hoofddorp. Beide tracés lopen door het plangebied.
Voor de komst van deze leiding is op 23 november 2010 een voorbereidingsbesluit genomen, dat op 3 december 2010 ter inzage is gelegd. Vanaf de datum van terinzagelegging is het besluit in werking getreden. Dit voorbereidingsbesluit heeft betrekking op beide tracés. De ministers van EL&I en I&M hebben besloten het tracé aan de westkant van Hoofddorp te leggen. Dit is op 19 april 2011 bekend gemaakt in een brief aan de Tweede Kamer. Het voorbereidingsbesluit is echter (nog) niet ingetrokken. Dit bestemmingsplan maakt de komst van een dergelijke leiding echter niet onmogelijk. Het bestemmingsplan is in lijn met het genomen voorbereidingsbesluit.