Plan: | Eerste partiële herziening Kop Weespertrekvaart |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0363.M1206BPGST-VG02 |
Het bestemmingsplan 'Eerste partiële herziening Kop Weespertrekvaart' van de gemeente Amsterdam, NL.IMRO.0363.M1206BPGST-VG02
De geometrisch bepaalde planobjecten als vervat in het GML-bestand NL.IMRO.0363.M1206BPGST-VG02 met de bijbehorende regels (en eventuele bijlagen).
Het bestemmingsplan 'Kop Weespertrekvaart', vastgesteld door de gemeenteraad van Amsterdam bij besluit van 16 juni 2010, onherroepelijk 19 januari 2011, identificatie : NL.IMRO.0363.U0902BPGST-OH01, IMRO-versie: IMRO2008
Boven het water aangebrachte of op het water drijvende constructie, voor het afmeren van een boot, waarna over de steiger naar de wal kan worden gelopen.
Vaartuigen, daaronder begrepen een object te water, niet zijnde zee- of binnenschepen, hoofdzakelijk gebruikt of bestemd voor de uitoefening van enig bedrijf of beroep, dan wel voor de uitoefening van sociaal-culturele/toeristische activiteiten.
Een maximale waarde voor de geluidbelasting, die hoger is dan de voorkeursgrenswaarde en die in een concreet geval kan worden vastgesteld op grond van de Wet geluidhinder.
de kaart van de Eerste partiële herziening Kop Weespertrekvaart, met identificatiecode NL.IMRO.0363.M1206BPGST- VG02.
Een nader aangeduid deel van water waar een pleziervaartuig met ligplaatsvergunning binnen de daarvoor geldende voorwaarden ligt, dan wel een ligplaatsvergunning kan krijgen.
Vergunning op grond van de Verordening op het Binnenwater 2010, dan wel een daarop volgende regeling van het gemeentebestuur voor het met een pleziervaartuig, woonboot, bedrijfsvaartuig etc. innemen van een ligplaats.
In het water geplaatste palen, bestemd om schepen te meren.
Een schip, hoofdzakelijk gebruikt en bestemd voor niet-bedrijfsmatige varende recreatie.
Boven het water aangebrachte of op het water drijvende constructie, waarover gelopen kan worden, niet zijnde een aanlegsteiger.
Een gemetseld, gelijmd of gestapeld bouwwerk geen gebouw zijnde, daaronder niet te verstaan schanskorven, dat door zijn situering aan de randen van het bestemmingsvlak is bedoeld om het bouwperceel af te schermen.
Een vaartuig daaronder begrepen een object te water, dat hoofdzakelijk wordt gebruikt als of is bestemd tot woonverblijf. Hieronder worden begrepen:
Bij toepassing van deze regels wordt als volgt gemeten:
vanaf het peil tot aan het hoogste punt van een gebouw of van een bouwwerk, geen gebouw zijnde, met uitzondering van ondergeschikte bouwonderdelen, zoals schoorstenen, antennes, en naar de aard daarmee gelijk te stellen bouwonderdelen.
tussen de buitenwerkse gevelvlakken en/of het hart van de scheidingsmuren, neerwaarts geprojecteerd op het gemiddelde niveau van het afgewerkte bouwterrein ter plaatse van het bouwwerk.
Artikel 3 van het bestemmingsplan 'Kop Weespertrekvaart':
aan lid 3.1 Bestemmingsomschrijving, wordt toegevoegd:
e. een insteekhaven met ligplaatsen voor pleziervaartuigen met bijbehorende meerpalen, loopplanken en steigers en andere voorzieningen ten behoeve van de insteekhaven.
aan lid 3.2 Bouwregels, wijzigt als volgt:
Op en onder de in lid 3.1 genoemde gronden mag uitsluitend worden gebouwd met in achtneming van de volgende regels:
Voor het bouwen van steigers gelden de volgende regels:
aan lid 3.3 Specifieke gebruiksregels, wordt toegevoegd en als volgt gewijzigd:
Voor de in lid 3.1. genoemde gronden gelden de volgende specifieke gebruiksregels:
Artikel 7 van het bestemmingsplan 'Kop Weespertrekvaart'
De verbeelding wordt gewijzigd in die zin dat een extra aanduiding "brug" wordt toegevoegd.
Artikel 11 van het bestemmingsplan 'Kop Weespertrekvaart'
lid 11.2 onder a, ten derde wijzigt als volgt
maximaal aantal bouwlagen: zoals op de plankaart is aangegeven, waarbij een maximale bouwhoogte van 14 meter geldt;
lid 11.2, onder b wijzigt als volgt
voor gebouwde parkeervoorzieningen gelden de volgende bepalingen:
aan lid 11.2 wordt toegevoegd:
c. voor bouwwerken geen gebouwen zijnde gelden de volgende regels:
lid 11.4 wordt als volgt gewijzigd:
Burgemeester en wethouders zijn bevoegd ontheffing te verlenen van:
a. het bepaalde in lid 11.2 onder c ten tweede, om binnen een afstand van 2 meter gemeten vanaf de gevel van het woning is een bouwhoogte van maximaal 5 meter toe te staan.
lid 11.5 onder b wijzigt als volgt
het aantal parkeerplaatsen bedraagt tenminste één en mag maximaal twee parkeerplaatsen per kavel bedragen;
het totaal aantal parkeerplaatsen mag maximaal 46 bedragen
het bepaalde in lid 11.5 onder e, ten tweede vervalt
Artikel 18 onder d van het bestemmingsplan 'Kop Weespertrekvaart' wijzigt als volgt:
geringe afwijkingen welke in het belang zijn van een ruimtelijke en/of technisch beter verantwoorde plaatsing van bouwwerken, wegen en anderszins, of welke noodzakelijk zijn in verband met de werkelijke toestand van het terrein, mits de afwijking in situering en hoogte niet meer bedraagt dan 3 meter.
Grond die eenmaal in aanmerking is genomen bij het toestaan van een bouwplan waaraan uitvoering is gegeven of alsnog kan worden gegeven, blijft bij de beoordeling van latere bouwplannen buiten beschouwing.
Deze regels worden aangehaald als: Regels van het bestemmingsplan Eerste partiële herziening Kop Weespertrekvaart.
De volledige naam is de aanhaaltitel.