Plan: | Amstelstation e.o. |
---|---|
Plannummer: | M1006BPSTD |
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0363.M1006BPSTD-VG01 |
Uit de onderzoeken blijkt dat de bereikbaarheid van het gebied voldoende blijft, de doorstroming van verkeer acceptabel is en de wachttijden voor langzaam verkeer aanvaardbaar zijn.
Het Prins Bernardplein is in zijn geheel regelbaar. Er blijft voldoende capaciteit voor de afwikkeling van het verkeer. De verbindingen Wibautstraat - Gooiseweg v.v. en de verbindingen van en naar de Treublaan en Julianalaan vertonen een acceptabele verkeersafwikkeling.
Door het wijzigen van de indeling van het Prins Bernardplein, zoals de opstelvakken en stopstrepen, kan de doorstroming verder geoptimaliseerd worden. Het bestemmingsplan maakt deze wijziging mogelijk.
Voor langzaamverkeer verbetert de situatie in het algemeen. De gemiddelde wachttijd blijft veelal onder de streeftijd van 30 seconden en daar waar de streeftijd niet gehaald wordt, overschrijdt de gemiddelde wachttijd de in het beleidskader gestelde maximumwaarde van 45 seconden niet. Alleen bij het Prins Bernardplein komt de wachttijd boven de 45 seconden uit. Dit is hetzelfde als in de huidige situatie. Er is hier helaas geen verbetering mogelijk.
Voorts kan, door toevoeging van een oprit naar de Gooiseweg kan de Betrand Russellstraat, de afwikkeling van het verkeer nog verder geoptimaliseerd worden.