Plan: | Bruchem, De Kosterijstraat naast 2 |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0297.BRUBP20120003-VS01 |
De vraag hoeveel parkeerplaatsen moeten worden gerealiseerd hangt onder meer samen met de functie en de situering van de functie. Daarbij moet een onderscheid worden gemaakt in parkeervoorzieningen op eigen terrein en/of uitgeefbaar terrein eventueel aangevuld met openbare parkeervoorzieningen of alleen op openbare parkeervoorzieningen. Ten aanzien van de regulering hiervan dient een onderscheid te worden gemaakt naar publiek- en privaatrechtelijke instrumenten.
Publiekrechtelijke instrumenten zijn:
Privaatrechtelijke instrumenten zijn:
Voor de in dit bestemmingsplan opgenomen ontwikkeling is gekozen voor het vastleggen van bepalingen in het bestemmingsplan. De gemeente hanteert in dit geval een parkeernorm van 2 auto's per woning.
In de juridische toelichting op de regels wordt nader uiteengezet hoe het bovenstaande voor dit bestemmingsplan is vertaald op de verbeelding en de regels.
Conclusie
Het voorliggende planvoornemen, welke ten grondslag ligt aan de planologische mutatie, voorziet in parkeren op eigen terrein ten behoeve van twee auto's. Ten behoeve van de ontsluiting van het plangebied wordt de openbare ruimte her ingericht en worden de huidige parkeervoorzieningen verschoven.
Het plangebied wordt rechtstreeks ontsloten op de Kosterijstraat. Een harde eis aan de voorgenomen ontwikkeling is het behoud van het huidige aantal parkeervoorzieningen. Door de ontsluiting van het plangebied komen twee parkeerplaatsen te vervallen. Om de totaal aantal parkeerplaatsen te behouden voorziet het plan in de aanleg van twee nieuwe parkeerplaatsen in het zuidelijk deel van het plangebied.
De planologische mutatie ziet op de realisatie van één woning. Het aantal verkeersbewegingen zal per etmaal toenemen met circa 6 tot 10 voertuigbewegingen. Een dergelijke toename zal - gelet op de huidige verkeersintensiteit op de Kosterijstraat - slechts marginaal zijn.
Conclusie
De beperkt toenemende verkeersintensiteit op de Kosterijstraat zal niet leiden tot negatieve gevolgen voor de verkeersafwikkeling op genoemde straat tevens zal. Daarnaast wordt binneplans het aantal parkeerplaatsen dat komt te vervallen gecompenseerd.