direct naar inhoud van Toelichting
Plan: Facetbestemmingsplan Geluidzone Winkelsteeg
Status: ontwerp
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0268.FBPGeluidzoneWink-ON01

Toelichting

Hoofdstuk 1 Inleiding

1.1 Aanleiding

Op 28 oktober 2020 heeft de gemeenteraad de Nijmeegse Omgevingsvisie 2020-2040 Stad in Beweging vastgesteld. In deze visie is de (her)ontwikkeling van de Kanaalzone-Zuid, inclusief Winkelsteeg, opgenomen. Als uitwerking daarvan heeft het college van B&W van de gemeente Nijmegen op 1 juni 2021 het Ambitiedocument Kanaalzone-Zuid en ook de Ontwikkelvisie Winkelsteeg vastgesteld.

Op 24 november 2021 heeft de gemeenteraad de kaders voor Winkelsteeg vastgesteld, te weten de planexploitatie, het ruimtelijk raamwerk, de ontwikkeldoelen en -principes (zoals opgenomen in de Ontwikkelvisie Winkelsteeg). Binnen deze kaders werkt het college aan de ontwikkeling van Winkelsteeg als woon-werkgebied.

Het gebied Winkelsteeg Noord bestaat momenteel voor een groot deel uit een geluidgezoneerd industrieterrein. Het geluidgezoneerd industrieterrein omvat in de huidige situatie het gebied tussen het spoor, de Nieuwe Dukenburgseweg, het Maas-Waalkanaal en de Neerbosscheweg. Om de gebiedsontwikkeling Winkelsteeg mogelijk te maken is het nodig om het geluidgezoneerd industrieterrein aan te passen. Daarvoor is dit facetbestemmingsplan opgesteld.

1.2 Plangebied

Dit bestemmingsplan ziet toe op het verkleinen van een eerder vastgestelde grens van het geluidgezoneerde industrieterrein met bijbehorende geluidzone. De buitengrens van de huidige geluidzone vormt de plangrens voor het voorliggend bestemmingsplan.

afbeelding "i_NL.IMRO.0268.FBPGeluidzoneWink-ON01_0001.png"

Luchtfoto met begrenzing van het plangebied

1.3 Geldende bestemmingsplannen

In het gebied gelden momenteel meerdere bestemmingsplannen. In het grootste gedeelte van het plangebied geldt het bestemmingsplan 'Nijmegen Goffert-Winkelsteeg 2017'.

Het bestemmingsplan vormt een partiële herziening voor de onderdelen die betrekking hebben op het geluidgezoneerd industrieterrein. Het gaat om een partiële herziening van de volgende plannen:

  • Nijmegen Goffert-Winkelsteeg 2017 (vastgesteld, 30 januari 2019);
  • Nijmegen Goffert-Winkelsteeg 2017 - 1 (Weg door Jonkerbos 55) (vastgesteld, 9 maart 2022);
  • Nijmegen Goffert-Winkelsteeg (vastgesteld, 27 februari 2008);
  • Nijmegen Dukenburg 2021 (vastgesteld, 9 maart 2022);
  • Nijmegen Midden 2015 (vastgesteld, 2 november 2016);
  • Nijmegen Lindenholt (vastgesteld, 12 december 2012);
  • Nijmegen West (vastgesteld, 6 maart 2013);
  • Nijmegen West - 1 (Neerbosscheweg-Rosa de Limastraat) (vastgesteld, 15 mei 2013);
  • Nijmegen West - 2 (Rosa de Limastraat, Talent Centraal) (vastgesteld, 19 november 2014);
  • Nijmegen Brabantse Poort 2021 (vastgesteld, 28 april 2021).

Op de onderstaande kaart is weergegeven welke bestemmingsplannen er gelden voor welke deellocaties:

afbeelding "i_NL.IMRO.0268.FBPGeluidzoneWink-ON01_0002.png"

Geldende bestemmingsplannen

Verder geldt een aantal facetbestemmingsplannen. Deze bestemmingsplannen gelden, voor zover ze nog niet vervangen zijn door een latere bestemmingsplanherziening, waarin het facetbestemmingsplan is verwerkt. Het gaat om de volgende drie facetbestemmingsplannen:

  • Facetbestemmingsplan Parkeren (vastgesteld, 13 september 2017);
  • Facetbestemmingsplan Archeologie (vastgesteld, 25 juni 2014);
  • Facetbestemmingsplan kamerverhuur (vastgesteld, 2 februari 2022).

1.4 Leeswijzer

Het voorliggende bestemmingsplan bestaat uit een verbeelding met bijbehorende planregels en gaat vergezeld van een toelichting. De planregels en de verbeelding vormen de juridisch bindende elementen van het bestemmingsplan.

De toelichting bestaat uit een planbeschrijving met (separate) bijlagen. De toelichting van dit bestemmingsplan is opgebouwd uit zes hoofdstukken.

  • Hoofdstuk 2: een beschrijving van het plan en de toetsing van de haalbaarheid.
  • Hoofdstuk 3: de uitleg van de juridische planopzet. Er wordt een antwoord gegeven op de vraag hoe het programma, dat met het voorliggend plan mogelijk wordt gemaakt, juridisch wordt geregeld.
  • Hoofdstuk 4: een beschrijving van de economische uitvoerbaarheid van het plan.
  • Hoofdstuk 5: een verslag van het vooroverleg met de vooroverlegpartners en een beschrijving van de procedure.

Hoofdstuk 2 Planbeschrijving

2.1 Doel van de aanpassing; gebiedsontwikkeling Winkelsteeg

De ontwikkeling Winkelsteeg betreft het transformeren en intensiveren van het gebied, ongeveer 195 hectare, met woningen, bedrijven en voorzieningen. Een deel van dit programma wordt ingevuld binnen de bestaande bestemming bedrijventerrein. Delen van het gebied zijn nog onbebouwd. In het gebied zijn verschillende bedrijven actief, variërend in maat en sector. Er zijn ook maatschappelijke- en dienstverlenende functies gevestigd.

Doel van de ontwikkeling Winkelsteeg is de transformatie van de Winkelsteeg tot een aantrekkelijk werk-, woon- en verblijfsgebied. Op 24 november 2021 heeft de gemeenteraad van Nijmegen de kaders voor Winkelsteeg vastgesteld, te weten de planexploitatie, het ruimtelijk raamwerk en de ontwikkeldoelen en –principes.

afbeelding "i_NL.IMRO.0268.FBPGeluidzoneWink-ON01_0003.png"

Ruimtelijk raamwerk Winkelsteeg, Ontwikkelvisie Winkelsteeg (2021)

Het bedrijventerrein aan de noordzijde van de Nieuwe Dukenburgseweg is een geluidgezoneerd industrieterrein met bijbehorende geluidzone in het kader van de Wet geluidhinder. Dit betekent dat het industrieterrein bestemd is voor het vestigen van zogenoemde 'grote lawaaimakers' en de geluiduitstraling van het bedrijventerrein is vastgelegd in een geluidscontour die om het gebied ligt. Binnen deze contour mogen alle bedrijven gezamenlijk een bepaalde hoeveelheid geluid produceren. De geluidzone van een geluidgezoneerd industrieterrein wordt vastgelegd in een bestemmingsplan. Op basis van de Wet geluidhinder dient de cumulatieve geluidbelasting van alle gevestigde bedrijven (50 dB(A)-etmaalwaarde-contour) vervolgens te passen binnen de buitengrens van de vastgestelde geluidzone.

Het is niet toegestaan om woningen te bouwen op een geluidgezoneerd industrieterrein. In de vastgestelde Ontwikkelvisie Winkelsteeg heeft de gemeente Nijmegen de ambitie gesteld om een gedeelte van het geluidgezoneerd industrieterrein in te zetten voor het realiseren van woningbouw. Om dit mogelijk te maken moet het geluidgezoneerd industrieterrein worden aangepast. Het geluidgezoneerd industrieterrein moet kleiner worden gemaakt om de beoogde stedelijke ontwikkelingen te kunnen realiseren.

In de Ontwikkelvisie Winkelsteeg (vastgesteld, juni 2021) is over de aanpassing van de begrenzing van het geluidgezoneerd industrieterrein het volgende opgenomen:

“Het gebied ten noorden van de Nieuwe Dukenburgseweg is een (geluid)gezoneerd industrieterrein. (…) Op dit moment is NXP het enige zoneplichtige bedrijf in het gebied. (…) Onderdeel van een nieuw bestemmingsplan is het dezoneren van het gebied ten noorden van de Nieuwe Dukenburgseweg. Dit gebied is namelijk nu een geluidgezoneerd industrieterrein. Dat wil zeggen dat op dit deel van Winkelsteeg zich bedrijven kunnen vestigen die veel geluid produceren. Deze bedrijven mogen samen niet meer geluid maken dan de bepaalde geluidsnorm (vastgelegd in het bestemmingsplan). Binnen de geluidzonering is woningbouw niet mogelijk. Dezonering is een noodzakelijke stap om woningbouw mogelijk te maken."

2.2 Aanpassen geluidgezoneerd industrieterrein en geluidzone

2.2.1 Algemeen

Zonering van een industrieterrein volgens de Wet geluidhinder (Wgh) is het ruimtelijke scheiden van (grote) lawaaimakers en geluidsgevoelige objecten. Deze scheiding ontstaat door het vaststellen van een zone rondom het industrieterrein waarin het toelaten van geluidsgevoelige objecten enkel onder voorwaarden mogelijk is. Ook wordt met zonering de geluidsproductie van het geluidgezoneerde industrieterrein als geheel gelimiteerd.

De basis van de zonering voor industrielawaai is het bestemmingsplan. Er is sprake van een industrieterrein in het kader van de Wgh (art. 1 Wgh) als in het bestemmingsplan voor een bepaald terrein:

  • in hoofdzaak een bestemming is gegeven voor de vestiging van inrichtingen én
  • waarvan de bestemming voor het gehele terrein of een gedeelte daarvan de mogelijkheid insluit van vestiging van 'grote lawaaimakers'.

Het bedrijventerrein ten noorden van de Nieuwe Dukenburgseweg is een 'geluidgezoneerd industrieterrein' volgens het huidige bestemmingsplan. Dit wil zeggen dat op dit deel van Winkelsteeg zich bedrijven kunnen vestigen die veel geluid produceren (zogenaamde 'grote lawaaimakers'). In Winkelsteeg is dat alleen NXP (Gerstweg 2).

De Wet geluidhinder schrijft voor dat rond een geluidgezoneerd industrieterrein een geluidzone ligt. Aan de buitengrens van deze geluidzone moet de geluidbelasting als gevolg van alle bedrijven op het industrieterrein aan een bepaalde waarde voldoen: de 50 dB(A)-etmaalwaarde. Dit houdt in dat bedrijven op een geluidgezoneerd industrieterrein gezamenlijk de beschikbare geluidsruimte van het industrieterrein mogen vullen.

De aanpassingen van de geluidzone en het geluidgezoneerd industrieterrein zijn weergegeven op de onderstaande afbeelding.

afbeelding "i_NL.IMRO.0268.FBPGeluidzoneWink-ON01_0004.png"

Aanpassing van de het geluidgezoneerd industrieterrein en de geluidzone

2.2.2 Aanpassing geluidgezoneerd industrieterrein

De eerder vastgestelde begrenzing van het geluidgezoneerd industrieterrein (de roze contour) wordt verkleind (de blauwe contour). Zowel aan de oostelijke ziijde (zijde Neerbosscheweg) als aan de westelijk zijde (zijde Nieuwe Dukenburgseweg – Oostkanaaldijk) vervalt met de vaststelling van dit bestemmingsplan een deel van het geluidgezoneerd industrieterrein.

2.2.3 Aanpassing geluidzone

Omdat het geluidgezoneerd industriegebied in de nieuwe situatie kleiner is, kan ook de geluidzone worden verkleind. De cumulatie van het geluid dat afkomstig is van bedrijven op het geluidgezoneerd industrieterrein is opnieuw berekend op basis van de geldende vergunningen van bedrijven die binnen de begrenzing van het nieuwe geluidgezoneerd industrieterrein liggen.

De nieuwe geluidzone betreft het gebied tussen de grens van het gezoneerde industrieterrein en (minimaal) de 50 dB(A)-contour.

Uit het akoestisch onderzoek van DGMR, dat als Bijlage 1 onderdeel uitmaakt van de toelichting, kan de nieuwe contour worden opgemaakt. De nieuwe geluidcontour is de cumulatieve geluidcontour van bedrijven die liggen binnen het beoogde geluidgezoneerd industrieterrein op basis van de huidige vergunde situatie.

Toelichting reikwijdte akoestisch onderzoek industrielawaai

Er is een gecombineerd akoestisch onderzoek uitgevoerd voor het bestemmingsplan 'Nijmegen Winkelsteeg - Stationsomgeving Goffert' en het bestemmingsplan 'Facetbestemmingsplan Geluidzone Winkelsteeg'. Het bestemmingsplan 'Nijmegen Winkelsteeg - Stationsomgeving Goffert' heeft betrekking op het realiseren van (onder andere) nieuwe woningen. De aanpassing van de geluidzone wordt voorzien in het bestemmingsplan 'Facetbestemmingsplan Geluidzone Winkelsteeg'.

Het onderzoek bestaat uit een aantal onderdelen (zie ook onderzoeksopzet op pagina 13 van het onderzoeksrapport):

1. Bepalen van de ligging van de nieuwe zone na gedeeltelijke dezonering. Deze zone moet zodanig zijn dat de bedrijven die op het gezoneerde terrein blijven liggen door de aanpassing geen beperkingen ondervinden.
2. Bepalen op welke wijze met het nieuwe gezoneerde terrein sprake is van een aanvaardbaar woon- en leefklimaat bij de omliggende geplande woningbouw.
3. Bepalen of de bedrijven die buiten het gezoneerde terrein komen te liggen beperkingen (gaan) ondervinden als gevolg van het opheffen van de zonering voor deze bedrijven.
4. Bepalen binnen welke afstand het bestemmingsplan mogelijk beperkingen voor bedrijven oplevert én waar mogelijk geen sprake is van een aanvaardbaar woon- en leefklimaat.

Onderdeel 1 en 3 zijn uitgevoerd ten behoeve van het bestemmingsplan 'Facetbestemmingsplan Geluidzone Winkelsteeg'. Onderdeel 2 en 4 zijn uitgevoerd ten behoeve van het bestemmingsplan 'Nijmegen Winkelsteeg - Stationsomgeving Goffert'.

Het gecombineerde onderzoek dat is uitgevoerd is toegevoegd als bijlage bij beide bestemmingsplanen (zie Bijlage 1).  
2.2.4 Toetsing

Bij herziening van de geldende bestemmingsplannen, waarbij de grens van het gezoneerde industrieterrein en van de geluidzone worden gewijzigd, moeten de volgende situaties in acht genomen worden:

Bestaande woningen op het geluidgezoneerd industrieterrein:

Woningen die door de wijziging, buiten de fysieke begrenzing van het gezoneerde industrieterrein, maar binnen de geluidzone komen te liggen, worden geluidgevoelige objecten, die bescherming genieten op grond van de Wet geluidhinder.

Er zijn geen woningen op het geluidgezoneerd die door de voorgenomen wijziging buiten het geluidgezoneerd industrieterrein komen te liggen. Alle bestaande woningen op het geluidgezoneerd industrieterrein maken zowel in de huidige als in de beoogde situatie onderdeel uit van het geluidgezoneerd industrieterrein. Daarom is het vaststellen van hogere waarden voor deze woningen niet noodzakelijk.

Bestaande woningen binnen de geluidzone:

Voor woningen die in de huidige situatie binnen de geluidzone liggen, maar daar in de beoogde situatie niet meer binnen liggen, vervalt de bestaande hogere grenswaarde van rechtswege. Voor woningen die in de huidige situatie binnen de geluidzone liggen en ook in de beoogde situatie binnen de geluidzone liggen, geldt momenteel reeds een hogere waarde van 55 dB. Deze hogere waarde is van rechtswege bepaald, toen in 2006 de geluidzone van het geluidgezoneerd industrieterrein werd vastgesteld. De geldende hogere waarde van 55 dB blijft voor deze woningen van kracht na vaststelling van het voorliggend bestemmingsplan.

Bestaande bedrijven op het geluidgezoneerd industrieterrein:

Voor de bedrijven die zowel in de huidige als de beoogde situatie onderdeel uitmaken van het geluidgezoneerd industrieterrein, is geen sprake van een verandering. De geldende vergunning van deze bedrijven is meegenomen in het bepalen van de nieuwe geluidzone, waardoor de bedrijfsvoering ongewijzigd kan worden voortgezet.

Voor de bedrijven die in de huidige situatie onderdeel uitmaken van het geluidgezoneerd industrieterrein, maar daar in de beoogde situatie niet meer binnen liggen, geldt dat de beoordeling van geluid voor het betreffende bedrijf wijzigt. Niet langer geldt een cumulatieve waarde voor alle bedrijven, maar een waarde per bedrijf. Bij een dergelijke overgang moet de gemeente beoordelen of een bedrijf door deze wijziging wel aan deze nieuwe voorschriften kan voldoen. Uit het akoestisch onderzoek blijkt dat alle bestaande bedrijven die in de nieuwe situatie buiten het geluidgezoneerd bedrijventerrein komen te liggen, voldoen aan de individuele geluidnormen uit het Activiteitenbesluit.

Voor de bedrijven die momenteel op het geluidgezoneerd industrieterrein liggen, maar daar in de beoogde situatie buiten komen te liggen, wijzigt het toetsingskader voor geluid. Bedrijven die niet op een gezoneerd industrieterrein liggen hebben individuele vergunningsvoorschriften voor geluid of vallen onder de algemene regels voor geluid (uit het Activiteitenbesluit milieubeheer). Over het algemeen geldt een 50 dB(A)-etmaalwaarde per bedrijf bij de meest nabijgelegen woningen en dienen bedrijven te voldoen aan de voorgeschreven Best Beschikbare Technieken (BBT) voor het reduceren van milieueffecten richting de omgeving. Het bedrijf Plaza Foods komt in de beoogde situatie buiten de geluidzone te liggen en heeft maatwerkvoorschriften op 50 meter afstand van de inrichtingsgrens. Deze maatwerkvoorschriften blijven in stand met de voorgenomen wijziging van het geluidgezoneerd industrieterrein.

Uit het uitgevoerde onderzoek door DGMR (zie Bijlage 1) blijkt dat met de nieuwe voorgestelde industrieterreingrens sprake is van een goede ruimtelijke ordening. De bedrijven op het industrieterrein worden hierdoor niet beperkt en dit geeft geen onaanvaardbaar woon- en leefklimaat in de omgeving van het industrieterrein. Ook voor de bedrijven die door deze wijziging niet langer op het industrieterrein liggen, geldt dat zij niet beperkt worden.

Hoofdstuk 3 Juridische toelichting

3.1 Algemeen

3.1.1 Thematische herziening

Dit bestemmingsplan is een thematische herziening van de in de bijlage van de regels genoemde bestemmingsplannen. De thematische herziening heeft uitsluitend betrekking op de geluidzone in verband met het verkleinen van het geluidgezoneerde industrieterrein 'Winkelsteeg Noord' en de bijbehorende geluidzone. De herziening is thematisch, omdat er voor een specifiek onderwerp een regeling wordt vervangen dan wel wordt aangevuld en voor het overige alle geldende bestemmingsplannen in stand blijven. De herziening is niet rechtstreeks verwerkt in de onderliggende bestemmingsplannen, maar voegt regels toe aan of verwijdert regels uit de geldende regeling. Ten aanzien van het onderwerp dat de voorliggende thematische herziening van het bestemmingsplan regelt, komen de regels in de onderliggende bestemmingsplannen te vervallen.

3.1.2 Hoofdstukindeling

De regels zijn verdeeld over vier hoofdstukken:

  • 1. Inleidende regels. Dit hoofdstuk begint met de begrippen (Artikel 1) en wijze van meten (Artikel 2). Vervolgens wordt het toepassingsgebied geregeld in Artikel 3, zodat alle geldende regelingen die niet worden herzien met het voorliggend plan onverminderd van toepassing zijn.
  • 2. Bestemmingsregels: in principe zijn voor de thematische herziening van het geluidgezoneerd industrieterrein en de bijbehorende geluidzone geen bestemmingsregels nodig. Voor het plangebied waar momenteel een beheersverordening geldt zijn wel bestemmingsregels opgenomen, zodat ook na de vaststelling sprake is van een adequate planregeling. Zie hiervoor ook paragraaf 3.3.
  • 3. Algemene regels. In dit hoofdstuk zijn regels opgenomen met een algemeen karakter. De belangrijkste regels voor de herziening van het geluidgezoneerd industrieterrein en de bijbehorende geluidzone zijn opgenomen in de algemene regels.
  • 4. Overgangs- en slotregels. In het laatste hoofdstuk is het overgangsrecht en een slotregel opgenomen.

3.2 Artikelsgewijze toelichting

3.2.1 Geluidzone - industrie

De gronden die zowel in de huidige als de nieuwe situatie onderdeel uitmaken van de geluidzone, krijgen de aanduiding 'geluidzone - industrie'. De gronden met deze aanduiding maken na de vaststelling van het voorliggend plan nog steeds onderdeel uit van de geluidzone van het geluidgezoneerd industrieterrein 'Winkelsteeg Noord'.

3.2.2 Geluidzone - industrie te verwijderen

De gronden die in de huidige situatie onderdeel uitmaken van de geluidzone, maar daar in de nieuwe situatie geen onderdeel meer van zullen uitmaken, krijgen de aanduiding 'geluidzone - industrie te verwijderen'. Voor de gronden komen de artikelen die betrekking hebben op de geluidzone uit de geldende bestemmingsplannen te vervallen. Na de vaststelling van het voorliggend bestemmingsplan liggen deze gronden niet meer in de geluidzone van het geluidgezoneerd industrieterrein 'Winkelsteeg Noord'.

3.2.3 Overige zone - geluidgezoneerd industrieterrein

De gronden die zowel in de huidige als de nieuwe situatie onderdeel uitmaken van het geluidgezoneerd industrieterrein, krijgen de aanduiding 'overige zone - geluidgezoneerd industrieterrein'. De gronden met deze aanduiding maken na de vaststelling van het voorliggend plan - conform de huidige situatie - onderdeel uit van de het geluidgezoneerd industrieterrein 'Winkelsteeg Noord'.

3.2.4 Overige zone - geluidgezoneerd industrieterrein te verwijderen

De gronden die in de huidige situatie onderdeel uitmaken van het geluidgezoneerd industrieterrein, maar daar in de nieuwe situatie geen onderdeel meer van zullen uitmaken, krijgen de aanduiding 'overige zone - geluidgezoneerd industrieterrein te verwijderen'. Voor de gronden komen de artikelen die betrekking hebben op het geluidgezoneerd industrieterrein uit het geldend bestemmingsplan 'Nijmegen Goffert-Winkelsteeg 2017' te vervallen. Na de vaststelling van het voorliggend bestemmingsplan liggen deze gronden niet meer in de geluidzone van het geluidgezoneerd industrieterrein 'Winkelsteeg Noord'.

3.3 Beheersverordening Brabantse Poort

Gelet op het bepaalde in artikel 3.39, tweede lid Wet ruimtelijke ordening vervangt het voorliggend bestemmingsplan de beheersverordening 'Nijmegen Brabantse Poort 2021', voor zover het plangebied van het voorliggende bestemmingsplan het besluitgebied van die beheersverordening overlapt. De bestemmingen uit de beheersverordening die ter plekke gelden, zijn overgenomen c.q afgestemd op de bestemmingen en aanduidingen van aangrenzende bestemmingsplannen, om er voor te zorgen dat voor deze gronden ook na de vaststelling van het voorliggend bestemmingsplan zijn voorzien van een adequate juridisch-planologische regeling.

Voor deze gronden zijn de bestemmingen 'Verkeer', 'Water'en 'Waterstaat - Waterkering' opgenomen met de daarbij behorende geldende aanduidingen, net als de gebiedsaanduidingen 'veiligheidszone - vervoer gevaarlijke stoffen 1', 'veiligheidszone - vervoer gevaarlijke stoffen 2' en vrijwaringszone - vaarweg, naast de aanduidingen als beschreven in de vorige paragraaf (3.2).

Hoofdstuk 4 Economische uitvoerbaarheid

Het opstellen van een exploitatieplan voor de ontwikkeling van het voorliggend bestemmingsplan is niet nodig. Er wordt geen bouwplan mogelijk gemaakt waarvoor exploitatiekosten moeten worden verhaald. De kosten die met dit bestemmingsplan zijn gemoeid komen voor rekening van de gemeente.

Hoofdstuk 5 Vooroverleg en procedure

5.1 Vooroverleg

Het voorliggend bestemmingsplan 'Facetbestemmingsplan Geluidzone Winkelsteeg' en het bestemmingsplan 'Nijmegen Winkelsteeg - Stationsomgeving Goffert' zijn gezamenlijk voorbereid. Deze twee bestemmingsplannen hebben daarom gezamenlijk de vooroverlegfase doorlopen. De vaste vooroverlegpartners hebben het bestemmingsplan 'Nijmegen Winkelsteeg - Stationsomgeving Goffert' ontvangen samen met de verbeelding van het voorliggend facetbestemmingsplan. Het plan is onder andere toegestuurd aan de provincie Gelderland en het waterschap Rivierenland. De vooroverlegpartners hebben geen vooroverlegreactie afgegeven met betrekking tot de voorgenomen wijziging van het geluidgezoneerd industrieterrein.

5.2 Procedure

De procedure van deze thematische herziening loopt gelijktijdig op met de procedure hogere grenswaarden.

Het ontwerpbestemmingsplan en het ontwerpbesluit hogere grenswaarden worden gelijktijdig voor een periode van zes weken ter inzage gelegd. Binnen deze termijn kan door een ieder zienswijzen kenbaar worden gemaakt aan de gemeenteraad.