3.1 Bestemmingsomschrijving
De op de verbeelding voor "Bos" aangewezen gronden zijn bestemd voor:
-
a. bos en/of dichte beplantingsstroken;
-
b. het behoud, het herstel en de ontwikkeling van de natuurlijke en landschappelijke waarden;
-
c. infrastructurele voorzieningen zoals deze bestonden op het tijdstip van de
terinzagelegging van het plan;
-
d. voorzieningen ten behoeve van de waterhuishouding, waaronder begrepen voorzieningen ten behoeve van het vasthouden, bergen, aan- en afvoeren van water;
-
e. voorzieningen ten behoeve van extensief recreatief medegebruik, zoals wandel-, fiets- en ruiterpaden;
met dien verstande dat:
-
f. ter plaatse van de aanduiding 'hondenclub' een hondenclub is toegestaan;
met daarbijbehorende bouwwerken, geen gebouw zijnde en werken, geen bouwwerken zijnde.
3.2 Bouwregels
Op de tot
Bos
bestemde gronden mogen uitsluitend worden gebouwd bouwwerken ten dienste van de bestemming.
3.2.1 Gebouwen
Voor gebouwen gelden de volgende regels:
-
a. gebouwen zijn uitsluitend toegestaan binnen het bouwvlak;
-
b. de bouwhoogte mag niet meer bedragen dan 3 m;
-
c. de oppervlakte mag niet meer bedragen dan 50 m2
.
3.2.2 Bouwwerken, geen gebouw zijnde
Voor bouwwerken, geen gebouw zijnde gelden de volgende regels:
-
a. de bouwhoogte van lichtmasten mag niet meer dan 10 meter bedragen;
-
b. de bouwhoogte van overige bouwwerken, geen gebouwen zijnde mag niet meer dan 2 meter bedragen.
3.3 Afwijken van de bouwregels
Burgemeester en wethouders kunnen bij een omgevingsvergunning afwijken van het bepaalde in
3.2.2
en toestaan dat de bouwhoogte wordt verhoogd tot 3,50 m.
3.3.1 Afwegingskader
Bij toepassing van de afwijkingsbevoegdheden in dit plan vindt een evenredige belangenafweging plaats waarbij betrokken worden:
-
a. de mate waarin de belangen van gebruikers en/of van eigenaren van de aanliggende gronden kunnen worden geschaad;
-
b. de mate waarin de uitvoerbaarheid is aangetoond, waaronder begrepen de toelaatbaarheid op het gebied van milieu, externe veiligheid, waterhuishouding, ecologie en archeologie;
-
c. de mate waarin de landschappelijke inpasbaarheid is aangetoond;
-
d. de mate waarin de verkeerssituatie wordt beïnvloed, waaronder begrepen de gevolgen voor de infrastructuur.