direct naar inhoud van Artikel 33 Algemene wijzigingsregels
Plan: Voorstad-Oost / Rielerenk
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0150.D116-VG01

Artikel 33 Algemene wijzigingsregels

33.1 Bevoegdheid
33.1.1 Wijziging bestemmings- en bouwvlakken

Burgemeester en wethouders kunnen het plan overeenkomstig het bepaalde in artikel 3.6 lid 1 sub a van de Wet ruimtelijke ordening wijzigen in die zin dat

  • a. de situering en de vorm van de aangegeven bestemmingsvlak en bouwvlakken worden gewijzigd dan wel nieuwe bouwvlakken worden aangegeven, mits:
    • 1. de geluidsbelasting vanwege het weg- en railverkeer van geluidsgevoelige gebouwen niet hoger zal zijn dan de daarvoor geldende voorkeurgrenswaarde, of een verkregen hogere grenswaarde;
    • 2. geen onevenredige aantasting plaatsvindt van:
      • het straat- en bebouwingsbeeld;
      • de woonsituatie;
      • de verkeersveiligheid;
      • de gebruiksmogelijkheden van aangrenzende gronden;
      • de sociale veiligheid.
33.1.2 Wijzigingsbevoegdheid wro-zone wijzigingsgebied 1

Burgemeester en wethouders kunnen ter plaatse van de aanduiding 'wro-zone wijzigingsgebied 1' de bestemmingen 'Bedrijf', 'Groen', 'Gemengd' en 'Verkeer-verblijfsgebied' en wat verder ter plaatste geldt, wijzigen in de bestemmingen 'Gemengd', 'Groen', en 'Verkeer-verblijfsgebied', mits:

  • a. de bedrijfsactiviteiten ter plaatse van perceel Rielerweg 29 t/m 31 zijn beëindigd;
  • b. de bestemming 'Gemengd' wordt voorzien van de aanduiding 'specifieke vorm van Gemengd-6';
  • c. maximaal 15 wooneenheden zijn toegestaan;
  • d. maximaal 1.300 m2 bvo aan detailhandel is toegestaan, met dien verstande dat de oppervlakte per winkel maximaal 650 m2 bvo mag bedragen en geen detailhandel in volumineuze goederen is toegestaan;
  • e. op de tweede bouwlaag maximaal 650 m2 bvo aan dienstverlenende bedrijven is toegestaan en;
  • f. het programma qua aard en functie afgestemd is op het voorzieningenniveau in de omgeving en de bestaande voorzieningenstructuur niet wordt aangetast;
  • g. de geluidsbelasting vanwege het weg- en railverkeer van geluidsgevoelige gebouwen niet hoger zal zijn dan de daarvoor geldende voorkeurgrenswaarde, of een verkregen hogere grenswaarde;
  • h. geen sprake is van milieuhygiënische belemmeringen en middels noodzakelijk (milieu)onderzoek is aangetoond dat het plan uitvoerbaar is;
  • i. de belangen van de eigenaren en/of gebruikers van betrokken en nabijgelegen gronden niet onevenredig worden geschaad;
  • j. het programma inpasbaar is vanuit stedenbouwkundig oogpunt;
  • k. geen verstoring van de verkeersontsluiting- en parkeersituatie in de directe omgeving plaatsvindt;
  • l. de bouwhoogte max 10 m bedraagt.