4.10 Verkeer en parkeren
Onderhavig initiatief zorgt voor een uitbreiding van bestaande functies in het plangebied, waardoor een toename van het aantal bezoekers/gasten zal ontstaan. De verkeerstoename, als gevolg van de functieaanpassing, zal relatief beperkt zijn. Gelet op de ligging van het café langs de Jonkheer Ramweg en de nabijheid van de provinciale weg, de Schalkwijkse weg, wordt geen structurele verandering van verkeerspatronen verwacht als gevolg van onderhavig plan. De verkeerstoename is niet van dusdanige omvang dat aanpassingen aan wegen in de directe omgeving noodzakelijk zijn. De uitbreiding van het café heeft daardoor geen negatief effect op de verkeersafwikkeling en verkeersveiligheid.
Het plan vooerzien in ca. 350 m2 BVO aan horeca en een eenvoudige bovenwoning. Op basis van de normen zijn er 26 parkeerplaatsen nodig. Deze parkeerplaatsen zijn niet op eigen terren voor handen. Met de inrichting van de openbare ruimte aan de Wickenburgselaan wordt er voorzien in 8 (openbare) parkeerplaatsen direct bij het nieuw te ontwikkelen restaurantgedeelte. De initiatiefnemer draagt hiervoor een deel van zijn eigendom over aan de gemeente. Voor wat betreft het parkeren is verder een overeenkomst afgesloten voor het dubbelgebruik van 20 parkeerplaatsen die voorzien zijn bij de Michaelskerk. Deze parkeergelegenheid ligt op korte (loop)afstand van de horecagelegenheid. Tevens kan het personeel incidenteel parkeren bij een particulier op korte afstand, ook hiervoor is een overeenkomst gesloten. Buiten winkeltijden zijn tevens de openbare parkeerplekken bij de Spar beschikbaar voor dubbelgrondgebruik.
Conclusie
Voor de geringe toename van het verkeer zijn geen aanpassingen nodig in de huidige wegenstructuur. Het plan voorziet in 8 parkeervoorzieningen in de openbare ruimte. Daarnaast is er een overeenkomst afgesloten voor het dubbelgebruik van 20 parkeerplaatsen bij de Michaelskerk. Derhalve vormen de aspecten verkeer en parkeren geen belemmering voor onderhavig plan.